رئیس شورای شهر تهران:

انتخاب سرپرست شهرداری با درخواست افشانی انجام شد

کدخبر: 2286011

هاشمی گفت: اگرچه طبق اعلام نظر سازمان بازرسی تا ۱۵ آذر وقت داشتیم، اما به درخواست افشانی امروز اقدام به انتخاب سرپرست کردیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران پس از انتخاب حناچی به عنوان سرپرست شهرداری تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: آقای افشانی امروز ظهر در یک جلسه هم اندیشی شرکت کرد و بحث هایی در مورد اجرای قانون انجام شد؛ سپس نامه ای را برای من ارسال کرد که در این نامه تاکید شده بود که می خواهد به دلیل مسائل قانونی این مسئولیت را واگذار کند. لذا تماس هایی با وزارت کشور برقرار شد و آنها اعلام کردند که در حال آماده کردن یک بخشنامه جدید پیرو بخشنامه قبلی به استانداری ها هستند؛ حدود ساعت یک و نیم ظهر بود که بخشنامه وزارت کشور به دفتر ما فکس شد و در آن تاکید شده بود که شورای شهر باید سرپرست انتخاب کند تا حکم شهردار تایید شود.

وی افزود: این موضوع در هیئت رئیسه شورا مطرح شد و باتوجه به اینکه افشانی خودش خواسته بود ما تعیین تکلیف کنیم، از همه اعضا خواستیم که مجدد دور هم جمع شویم تا با اتفاق آرا اقدام به انتخاب سرپرست کنیم.

رئیس شورای شهر خاطر نشان کرد: اگرچه پاسخ نامه ارسالی ما به سازمان بازرسی کشور با این تصمیم مغایر بود، اما اعضای شورا به صلاح دیدند که ما سرپرست انتخاب کنیم و علت آن هم نظر شخص آقای افشانی بود. بنابر این تصمیم گرفته شد که فورا جلسه فوق العاده برگزار کنیم. در جلسه ای که برگزار شد، از 20 عضو حاضر در جلسه شورا 17 نفر به سرپرست شدن آقای حناچی رای دادند.

افشانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در جلسه هم اندیشی معیارها برای انتخاب سرپرست چه بود، گفت: مهمترین معیارها این بود که باید یکی از کارکنان شهرداری باشد و دیگر اینکه سابقه حضور در شهرداری را داشته باشد. افرادی مختلفی از جمله آقای پورسید آقایی، معزی و خانم اشرف بروجردی مطرح بوده اند و قرار بر این شد که در نهایت در صحن تصمیم گیری شود. همه این افراد شرایط لازم را برای سرپرستی داشتند ولی نظر اعضا این بود تغییر مدیریتی کمتری در شهرداری صورت گیرد؛ در صورتیکه اگر قرار بود حناچی شهردار تهران شود، بهتر بود وقتی که او معاون شهردار است، برای شهرداری سرپرست انتخاب شود.

وی افزود: طبق قانون سرپرست سه ماه می تواند در این جایگاه باشد؛ امیدواریم که وزارت کشور هرچه زودتر نظر نهایی خود را اعلام کند. طبق قانون، وزارت کشور و وزارت اطلاعات 5 روز دیگر فرصت دارند که نظر خود را اعلام کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: