میزان خسارت‌های حملات ائتلاف آمریکایی در رقه زیر زره‌بین عفو بین‌الملل

کدخبر: 2287009

عفو بین‌الملل پروژه‌ای را درباره بررسی میزان تخریب‌ها و خسارت‌های ناشی از حملات هوایی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در رقه سوریه کلید زده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، عفو بین‌الملل اعلام کرد، یک پروژه اطلاعاتی را با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای برای بررسی میزان تخریب‌های به عمل آمده توسط حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی به سرپرستی آمریکا که در سال گذشته میلادی در رقه سوریه انجام گرفت، آغاز کرده است.

این گروه حقوق بشری اعلام کرد: انتظار می‌رود بیش از پنج هزار فعال دیجیتالی برای این پروژه یک ماهه ثبت نام کنند.

این سازمان اعلام کرد: شواهد به دست آمده تحقیقات انجام شده درباره حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به سرپرستی آمریکا نشان می‌دهند که در این عملیات غیرنظامیان بسیاری کشته شده‌اند.

در همین راستا میلنا مارین یکی از اعضای عفو بین‌الملل گفت: تخریب‌های رخ داده در این شهر بسیار زیاد است و ما به تنهایی نمی‌توانیم این تحقیقات را به سرانجام برسانیم.

عفو بین‌الملل اعلام کرد: براساس این پروژه مشخص خواهد شد که حملات هوایی در رقه تا چه میزان بر زندگی غیرنظامیان تاثیر گذاشته است.

این سازمان امیدوار است که این اقدام موضع ائتلاف بین‌المللی ضد داعش علیه فجایع انسانی رخ داده که همواره آن‌ها را رد کرده است، تغییر داده و باعث شود که این ائتلاف مسؤولیت بپذیرد و تحقیقات گسترده‌ای در این باره انجام دهد.

مارین گفت: این انکارهای رسواگرایانه ائتلاف ضد داعش و شانه خالی کردن این ائتلاف غیرقابل قبول است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: