مدیرکل توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها:

سهم هزار میلیاردی دهیاری‌ها از فرآورده‌های نفتی/ فراوانی نیرو در شهرداری‌ها از ارائه خدمت‌ به مردم می‌کاهد

کدخبر: 2292740

با بیان اینکه اعتبارات واریزی به شهرداری‌ها اغلب به دلیل فراوانی نیرو و هزینه‌های جاری صرف امورات عمرانی و خدماتی نمی‌شود، گفت: ولی در سازمان دهیاری‌ها روال به این شکل نیست و بیش از ۶۰ درصد اعتبارات به پروژه‌ها اختصاص می‌یابد.

اسماعیل زیارتی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس،‌ گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در تاریخ 13 آذر 97 نمایندگان طرحی برای اصلاح بودجه سال 97 ارائه کردند و بر اساس آن مصوب شد تا مبلغ 32 هزار میلیارد ریال مربوط به عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل فروش فرآورده‌های نفتی (موضوع ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده) که پیش از مصوبه مجلس این مبلغ به سازمان دارایی انتقال می‌یافت ولی بر اساس اصلاحیه اعتبار به حساب وزارت کشور منتقل شد تا بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع شود.

وی افزود:این مورد از اعتبار بخشی از ردیف‌های درآمدی وزارت کشور است ولی می‌تواند در ماه‌های پایانی سال بسیاری از مشکلات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور را برای تأمین حقوق و معوقات (علی‌الخصوص امسال که محدودیت منابع مالی وجود دارد) حل می‌کند و راهگشا است. 30 درصد از منابعی که به حساب وزارت کشور واریز می‌شود مربوط به بخش دهیاری‌ها است و در صورت تخصیص 1000 میلیارد تومان نصیب سازمان دهیاری‌ها خواهد شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بیان کرد: به دلیل اینکه شهردای‌ها دچار فراوانی نیرو هستند هزینه‌های جاری بالایی دارند ولی خوشبختانه برای دهیاری‌ها هزینه‌های جاری بالا نیست و ما سعی کرده‌ایم از تورم نیرو در دهیاری‌های کشور جلوگیری به عمل آوریم. لذا حداقل 60 درصد مبالغ واریز شده بر اساس آئین‌نامه مالی دهیاری‌ها سهم امورات عمرانی و خدماتی روستاها خواهد شد.

وی در پایان ادامه داد: هر چند برای 1279 مورد شهرداری و بیش از 37 هزار دهیاری مبلغ واریزی آنچنان نیست ولی امیدواریم اعتباراتی که به حساب‌ها واریز می‌شوند بتوانند به ایجاد امید بین مردم و شادی‌آفرینی کمک کنند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: