آمادگی ایران برای مرمت سفارت انگلستان/تقاضای ایرانی برای دسترسی به آرشیو سفال محوطه‌های باستانی در اختیار انگلیس

کدخبر: 2292799

معاون میراث‌فرهنگی با تشریح آمادگی ایران برای آرشیو سفال و مرمت سفارت قدیم انگلستان گفت: چوگان یک ورزش ایرانی است که در فهرست میراث‌جهانی نیز به ثبت رسیده است و ما زمینه همکاری انگلیس برای اجرای برنامه بین‌المللی چوگان را بررسی می‌کنیم.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، محمدحسن طالبیان - معاون میراث فرهنگی در دیدار رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با سفیر بریتانیا در تهران اظهار داشت: ما آمادگی داریم آرشیو سفال مربوط به کاوش محوطه های باستانی را که در اختیار سفارت انگلیس است، طبقه بندی و دسته بندی کنیم تا این آثار در موزه ملی ایران نگهداری شود.

زیباترین خیابان جهان در آتش پاریسی ها/چرا فرانسه در لکه زرد و قرمز سفر گردشگران قرار نمی گیرد

راز بانوی ناشناخته ای که بیش از دختر شاه ایران جیره سفر گرفته است/جیره سفر مردم 2500سال پیش چه بود؟

گلعلی بابایی:گردشگر خارجی بسیجی مسجد نیست/ پیشنهاد چهار فصلی برای تورهای گردشگری سیاه در مناطق دفاع مقدس

طالبیان ادامه داد: همکاری های بسیاری در حوزه باستان شناسی بین ایران و انگلیس در جریان است و آمادگی لازم برای ارتقای این همکاری ها نیز وجود دارد، همچنین زمینه همکاری در حوزه مرمت آثار تاریخی بین دو کشور وجود دارد.

معاون میراث فرهنگی افزود: چوگان یک ورزش ایرانی است که در فهرست میراث جهانی نیز به ثبت رسیده است و ما زمینه همکاری انگلیس برای اجرای برنامه بین المللی چوگان را بررسی می کنیم.

وی ادامه داد: در فرصت مناسب تیمی از کارشناسان میراث فرهنگی می توانند برای بررسی وضعیت ساختمان سفارت وارد عمل شوند و اقدامات مرمتی و حفاظتی لازم را برای ثبات وضعیت این بنا انجام دهند.

پندهایی از گردشگری فرانسه با چاشنی اعتراضات / چرا بیمه کنسلی سفر برای ایرانیان وجود ندارد

همچنین ولی تیموری - معاون گردشگری هم در این دیدار با اشاره به اینکه گردشگری به عنوان پلی برای ارتباط بین ملت ها، ابزاری بسیار مناسب است، تصریح کرد: گردشگری باعث شناخت مردم کشورها از همدیگر می شود و این شناخت می تواند زمینه همکاری ها در سایر بخش ها را فراهم کند.

تیموری افزود: تبادل اطلاعات و تجربیات در زمینه مدیریت در حوزه گردشگری، آموزش و تجهیز مراکز اقامتی و همچنین توسعه زیرساخت های گردشگری سایت های تاریخی از مواردی است که دو کشور می توانند همکاری داشته باشند.

حکایت ساخت نخستین گنبد جهان در ایران / کدام بخش معماری بناها مذهبی است

شباهت دارالفنون و روزنامه در ایران و عثمانی/ چرا پادشاهان عثمانی برای سرودن اشعار فارسی به خود می بالیدند

چرا کتیبه های فارسی از چین تا آفریقا وجود دارد/ ماجرای 100 کتیبه فارسی در تنها شهر شیعه نشین روسیه

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: