تربتی‌نژاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

بررسی استیضاح حجتی هفته آینده در کمیسیون کشاورزی بررسی می‌شود/ مشکلات مالی دولت نباید به کشاورزان ضرر بزند

کدخبر: 2293022

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: استیضاح وزیر کشاورزی به دلیل سفر هفته پیش او با رئیس جمهور به استان سمنان، به بعد از تعطیلات مجلس موکول شد.

نور محمد تربتی نژاد، سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، با اشاره به آخرین وضعیت طرح استیضاح وزیر کشاورزی، اظهار کرد: استیضاح وزیر کشاورزی با محوریت خرید گندم در کمیسیون بررسی شد انا به دلیل سفر هفته پیش آقای حجتی با رئیس جمهور به استان سمنان، استیضاح او به بعد از تعطیلات مجلس موکول شد.

وی با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور درباره افزایش نرخ خرید تضمینی گندم از ۴۰۰ به ۱۶۰۰ تومان، ادامه داد: طبق قانون، نرخ محصولات اساسی بر اساس نرخ تورم سالانه باید تغییر کند؛ در سال ۹۶ و ۹۷ قیمت خرید گندم حدود ۱۳۰۰ تومان بوده که با احتساب تورم، امسال باید این قیمت ۱۰ تا ۲۰ درصد رشد می یافت.

تربتی نژاد با بیان اینکه نرخ خرید امسال باید به بالای ۱۹۰۰ تومان می رسید، افزود: متوسط قیمت جهانی این محصول ۳۰۰۰ تومان است و در کشور های همسایه مانند افغانستان و ترکیه، به ازای هر کیلو حدود ۲۰۰۰ تومان خریداری می شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اشاره به افزایش هزینه فرایند تولید گندم، گفت: نرخ ابتدایی ۱۴۷۰ تومانی این محصول با رایزنی نمایندگان به ۱۶۰۰ تومان رسید؛ نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در صحبتی با بنده به مشکل مالی دولت اشاره کرد، اما به او گفتم که مشکل اقتصادی دولت نباید به کشاورزان ضرر بزند، چراکه این پول کمک نیست، بلکه حق آنهاست.

تربتی نژاد در پایان تصریح کرد: مشکل تولید محصولات کشاورزی، موجب واردات با قیمتی بالاتر می شود؛ با وجود درخواست ما مبنی بر افزایش قیمت خرید تضمینی و دستور رئیس جمهور برای رساندن قیمت به ۱۶۰۰ تومان، هنوز با قیمت واقعی فاصله داریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: