مدیر کل دفتر فنی و امور عمرانی استانداری تهران:

اجرای ۱۲۲۵ حکم تخریب ساخت و ساز غیرمجاز و آزادسازی ۴ میلیون مترمربع زمین

کدخبر: 2293082

مدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری تهران گفت: در ۶ ماه نخست امسال با حکم قضایی حدود ۱۲۲۵ تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در سطح استان تهران انجام شده و ۴ میلیون مترمربع از زمین های کشاورزی،ملی و منابع طبیعی رفع تصرف شده است.

علی اکبر خراسانی مدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری تهران با بیان اینکه عمده تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در یک سال گذشته تا کنون در شهرستان های ملارد، پاکدشت، دماوند و شمیرانات انجام شده است، گفت: هر روز شاهد تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در استان تهران هستیم.

وی به موضوع رفع مشکلات مجموعه فرهنگی آفتاب نیز اشاره کرد و افزود: طرح جامعی برای مجموعه آفتاب وجود دارد که براساس آن سه شهرستان و ۵ شهر در استان تهران در آن تداخل مرزی و حوزه ای دارند.

خراسانی بیان کرد: از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در مجموعه آفتاب جلوگیری می شود؛ فارغ از اینکه این ساخت و سازها در چه حوزه سرزمینی است و بخشداران و فرماندارن لازم است مقابل ساخت و سازهای غیرمجاز را بگیرند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران ادامه داد: در مجموعه آفتاب مصوب شده است تا ۲۲ هزار هکتار حریم برای احداث گلخانه در نظر گرفته شود و متقاضیان با دریافت مجوز از جهادکشاورزی و بخشداران و فرمانداران منطقه می توانند اقدام کنند.

خراسانی تأکید کرد: فرمانداران مکلف شده اند از هر بخشی از مجموعه آفتاب که در حوزه آنها قرار دارد صیانت کنند تا در کاربری های تعریف شده خدمات منطبق در منطقه ارائه شود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: