بازدید مونسان از تخلف ساخت و ساز در حریم کاخ گلستان/دادستانی ورود کند

کدخبر: 2294091

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای پیگیری نسبت به تخلف ساخت و ساز در حریم مجموعه جهانی کاخ گلستان از بازار ناصر خسرو بازدید کرد و گفت: فردا از دادستانی درخواست می‌کنیم به این موضوع ورود و ساخت‌وساز را متوقف کند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، علی اصغر مونسان حضور در بازار ناصر خسرو و حریم کاخ جهانی گلستان از تخلفی نسبت به ساخت و ساز در حریم این مجموعه جهانی یونسکو بازدید به عمل آورد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنده 10 روز پیش متوجه این ساختوساز شدم و کار حقوقی را برای جلوگیری از تخلفات این ساخت و ساز شروع کردیم.

وی ادامه داد: این ساخت و ساز در چند وجه دچار تخلف شده است از جمله در ارتفاع و همچنین حریم کاخ جهانی گلستان را نیز دچار مشکل کرده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به دیدار خود با دادستان تهران بیان داشت: متاسفانه به بنده اعلام کرده بودند که جلوی ساخت و ساز گرفته شده است ولی هم اکنون مشاهده می کنیم که ساختوساز ادامه دارد و در دیدار با آقای جعفری دولت آبادی که فردا صورت می پذیرد درخواست می کنیم تا این ساخت و ساز متوقف شود.

مونسان ادامه داد: ساختوساز در حریم کاخ جهانی یونسکو خارج از قواعد سازمانی میراث فرهنگی بوده و تخلف است و انتظار داشتیم شهرداری نیز این ساخت و ساز را متوقف می کرد که متاسفانه اینگونه نبوده است.

وی در تشریح چگونگی ارائه مجوز برای چنین ساختوسازی در حریم کاخ جهانی گلستان توضیح داد: این موضوع به سال 95 برمی گردد که هم اداره کل میراث فرهنگی تهران و همچنین شهرداری منطقه 12 باید برای دادن چنین مجوز پاسخگو باشند و در این راستا معاون میراث فرهنگی کشور پیگیر این مشکلات خواهد بود.

همچنین در ادامه بازدید معاون رئیس جمهور از تخلف ساخت و ساز در حریم کاخ جهانی گلستان طالبیان - معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در توضیح بیشتری نسبت به تخلفات در این ساخت و ساز در حریم کاخ جهانی گلستان عنوان کرد: ساخت و ساز از منظر ارتفاع دچار تخلف شده است؛ همچنین ساخت و ساز وارد کوچه شده است و این در حالی ست که طبق اسنادی که در کاخ گلستان موجود است این زمین ها اجاره کاخ گلستان بوده و فیش های آن نیز موجود است ولی مالک آن مدعی است که سند 6 دانگ دارد بنابراین باید سند 6 دانگ مالک با فیش های اجاره ای کاخ گلستان با هم مقایسه شود.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطر نشان کرد: متاسفانه شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی تهران و شهرداری منطقه 12 چند سال قبل مجوز چنین ساختوسازی را داده اند و این در شرایطی است که پس از ارائه مجوز توسط چنین نهادهایی باید در ستاد مرکزی سازمان میراث فرهنگی تایید نهایی گرفته می شد که این کار صورت نپذیرفته است و ما به صورت حقوقی پیگیر توقف این ساخت و ساز هستیم تا طبق ضوابط سازمان میراث فرهنگی این کار صورت پذیرد.

تذکر عضو شورای شهر تهران در مورد ساخت و ساز در حریم کاخ گلستان

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: