تلاش برای نخستین میزبانی در کیش

بررسی لیست کمیته برای انتخابات شورای المپیک آسیا در هیات اجرایی/ صالحی امیری کاندیدا می شود؟

کدخبر: 2294254

کمیته ملی المپیک لیست خود را برای انتخاب نامزدهای کمیته‌های مختلف شورای المپیک آسیا (OCA) تهیه کرد که این لیست شنبه در هیات اجرایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، انتخابات شورای المپیک آسیا (OCA) فروردین ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

شیخ‌احمد الفهد الصباح رئیس شورای المپیک آسیاست که اخیراً از پست‌های خود در کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) و همین طور نامزدی ریاست اتحادیه کمیته‌های ملی المپیک (ANOC) استعفا کرده اما همچنان به عنوان رئیس شورای المپیک آسیا به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

کمیته ملی المپیک نیز با تهیه لیستی کاندیداهای خود را برای پست‌های مختلف مشخص کرده، اما قرار است اسامی برای تایید نهایی در نشست روز شنبه هفته آینده در هیات اجرایی مورد بحث قرار گیرد. سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک برای انتخاب نامزدها از کمیسیون‌های مختلف خواسته تا اسامی خود را اعلام کنند که این اسامی روز شنبه باید به تایید نهایی هیات اجرایی برسد.

* کمیسیون‌ها اسامی نامزدها را اعلام کردند

کمیسیون زنان از بین افراد عضو فریبا محمدیان معاون سابق امور بانوان وزارت ورزش را برای این پست انتخاب کرده و مهر‌افزا منوچهری نیز به عنوان رئیس کمیسیون محیط زیست در لیست نامزدها حضور دارد. دکتر غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی نیز برای کمیته پزشکی در لیست نامزدهاست. تلاش کمیته این بوده اعضا یا روسای کمیسیون‌های کمیته ملی المپیک کشورمان برای نامزدی معرفی شوند.

البته کمیته ملی المپیک محدودیتی برای معرفی اعضا به شورای المپیک آسیا ندارد به عنوان مثال این امکان فراهم است برای کمیسیون فرهنگی 2 نفر از ایران نامزد شوند اما نکته اینجاست این کمیته‌‌ها تشریفاتی هستند و در طول 4 سال به ندرت جلسه‌ای تشکیل می‌دهند.

محمد علیپور عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک که 2 دوره در کمیته "ورزش برای همه" شورای المپیک آسیا عضویت داشته، در این باره به فارس گفت: من 2 دوره عضو بودم و در این سالها یک بار در حاشیه بازی‌های داخل سالن آسیا در عشق‌آباد جلسه داشتیم. این کمیته بیشتر جنبه تشویقی دارد.

* عضویت در هیات اجرایی مهمترین پست در شورای المپیک آسیا

مهمترین نامزدی برای انتخابات شورای المپیک آسیا مربوط به عضویت در هیات اجرایی است که معمولا دبیرکل یا رئیس کمیته ملی المپیک کشورها برای گرفتن کرسی تلاش می‌کنند. کیومرث هاشمی رئیس سابق کمیته ملی المپیک کشورمان در هیات اجرایی عضویت داشت که با پایان دوره‌اش طبق روال باید صالحی‌امیری نامزد شود.

با توجه به اینکه ایران قرار است نامزدهای زیادی را برای کمیته‌های مختلف به OCA معرفی کند، اما مسئله اینجاست که عضویت در کمیته‌ها معمولا جنبه تشریفاتی دارد و خیلی تفاوتی ندارد چه کسانی نامزد می‌شوند، چون معمولا اتفاق خاصی در کمیته‌ها رخ نمی‌دهد.

* میزبانی از نخستین نشست شورای المپیک آسیا

مسئولان کمیته ملی کشورمان در تلاش هستند تا فروردین ماه بعد از انتخابات شورای المپیک آسیا، نخستین جلسه هیات اجرایی را به میزبانی ایران و در کیش برگزار کنند تا بتوانند امتیازاتی را بگیرند.

ایران پیش از این در زمان ریاست کیومرث هاشمی میزبان نشست هیات اجرایی در تهران بود. حالا باید دید در این دوره ایران با این میزبانی از چه امتیازاتی برخوردار خواهد شد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: