استقبال ایتالیایی‌ها از هنر خراطی ایران+عکس

کدخبر: 2294403

در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی و هدایای میلان نه تنها جوانان بلکه افراد مسن و کودکان هم نسبت به هنرهای ایرانی به ویژه خراطی توجه ویژه‌ای نشان دادند.

به گزارش خبرنگار صنایع دستی خبرگزاری فارس، بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی و هدایای میلان از 11 تا آذر تا 19 آذر ماه در ایتالیا برگزار شد.

در این نمایشگاه که با حضور 120 کشور خارجی از 5 قاره برگزار شد، 23 نماینده از ایران با هنر پته‌دوزی، سفال، سرامیک، سوزن‌دوزی، نقاشی پشت شیشه و خراطی حضور داشتند و 2900 شرکت‌کننده خارجی نیز در این نمایشگاه حاضر شدند.

محمدحسن قاضی که با هنر خراطی در این نمایشگاه حاضر شده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار صنایع دستی فارس با اشاره به استقبال ایتالیایی‌ها از هنر خراطی ایران گفت: در این نمایشگاه نه تنها جوانان بلکه افراد مسن و کودکان هم نسبت به هنرهای ایرانی به ویژه خراطی توجه ویژه‌ای نشان دادند.

وی افزود: ما در این نمایشگاه امکاناتی را فراهم کردیم تا افرادعلاقه‌مند از نزدیک هنر خراطی را تجربه کنند و همین تجربه آنها را نسبت به مقوله هنر ایران کنجکاوتر و علاقه مند کرد.

این هنرمند خاطرنشان کرد: یکی از نکات جذاب برای ایتالیایی این بود که ما به طور کامل به ریزه‌کاری‌ها توجه داشتیم و از نظر لوازم ایمنی، پوشش کار و نظافت بعد از پایان کار وسواس زیادی به خرج دادیم و این موضوع برای مردم این کشور که بسیار منظم و دقیق هستند یک ویژگی مثبت محسوب می‌شد.قاضی تصریح کرد: ما در بروشورهایی که همراه داشتیم علاوه بر معرفی صنایع دستی، جاذبه های گردشگری ایران را معرفی کردیم و تمام توان خود را به کار بردیم تا نام خوبی از ایران در ذهن بازدیدکنندگان نقش ببندد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: