رحمتی: نیرومند از پایه‌های اصلی کاریکاتور ایران است

کدخبر: 2295440

جمال رحمتی داور بخش کاریکاتور یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، محمدحسین نیرومند را از پایه‌های اصلی کاریکاتور ایران دانست.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا ، در حاشیه افتتاح تازه ترین نمایشگاه گرافیک و کاریکاتور محمد حسین نیرومند با عنوان «حق مسلم ماست»، جمال رحمتی کاریکاتوریست سرشناس کشور با اشاره به جایگاه برجسته نیرومند در کاریکاتور ایران گفت: محمدحسین نیرومند از پایه های اصلی کاریکاتور ایران است.

وی با اشاره به سابقه طولانی نیرومند دررشته کاریکاتور گفت: در مقطعی که همه ما تازه می خواستیم کار کاریکاتور را شروع کنیم، آقای نیرومند و بچه های گروه کاسنی پیگیر انتشار کیهان کاریکاتور بودند که به نظرم موج اصلی کاریکاتور ایران با انتشار این مجله شکل گرفت.

داور بخش کاریکاتور یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با اشاره به شخصیت علمی نیرومند افزود: شخصیت آقای نیرومند از این جهت که چهره ای دانشگاهی است و در این زمینه کار تئوریک انجام می دهد، شخصیت مهمی است؛ به ویژه در حوزه سوژه پردازی و قواعد آن، ما مدیون آقای نیرومند هستیم و ایشان فارغ از تسلط بر محتوا، هم در کاریکاتور و هم در گرافیک استاد هستند.

رونمایی از چهره شهیدی که «سردار سلیمانی» لب به تحسین او گشود

هادی مظفری: رابطه قطع شده بین هنرهای تجسمی و بازار را برقرار می کنیم/نمایش هنر 40ساله انقلاب در پلاک 40

بدرفر: وزارت ارشاد برای "عکاسی جنگ" کار خاصی نکرده است/ مظلومیت رزمنده های دفاع مقدس در تصویر نمی گنجید

وی درباره آثار نمایش یافته در نمایشگاه «حق مسلم ماست» گفت: کاری که آقای نیرومند در این نمایشگاه انجام داده این است که در فاصله بین کاریکاتور و گرافیک ایستاده است؛ یعنی هم از عناصر بصری گرافیک که همان پیکتوگرام است استفاده کرده و هم در بخش موضوع، از کاریکاتور بهره گرفته که به نظرم به خوبی از عهده انجام این کار برآمده است.

رحمتی در پایان به موضوع ارتباط آثار نمایش یافته در این نمایشگاه با مخاطب اشاره کرد و گفت: حُسن این کارها این است که مثل کار «پیکتوگرام»، در سریع ترین حالت ممکن با مخاطب ارتباط برقرار می کنند و خیلی زود مخاطب را درگیر خود می کنند و بدین ترتیب با ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب ثبت میشوند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: