۸۳ تخته قالی دستباف کرمانی برای مفروش کردن صحن زهرا(س) به نجف ارسال شد

کدخبر: 2303666

ستاد باسازی عتبات عالیات استان کرمان از ارسال ۸۳ تخته قالی دستباف کرمانی برای صحن حضرت زهرا (س) در حرم مطهر حضرت علی (ع) در نجف اشرف خبر داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، مهدی تویسرکانی مدیر پروژه فرش صحن حضرت زهرا(س) اظهار کرد: 83 تخته قالی دستباف کرمانی به متراژ یک هزار و 145 متر مربع، هنر دست زنان قالی باف این خطه برای ارسال به نجف اشرف در گمرکات استان کرمان بارگیری شد.

وی گفت: سال 95 در مرحله اول تعداد 76 تخته قالی از طریق گمرک ایلام به نجف اشرف ارسال و اکنون در آستانه ایام فاطمیه در مرحله دوم، 83 تخته فرش دستباف از گمرکات استان کرمان برای ارسال به نجف اشرف بارگیری شد.

تویسرکانی افزود: این قالی ها قرار است در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) فرش صحن آن حضرت شوند.

مدیر پروژه فرش صحن حضرت زهرا(س) از ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم 190 نفر در این پروژه خبر داد و گفت: 14 کارگاه در شهرستان های کرمان، رفسنجان، شهربابک، کوهبنان، رابر و گلباف به بافت قالی کرمانی برای صحن حضرت زهرا (س) مشغولند.

تویسرکانی اظهار داشت: تا کنون دو هزار و 658 متر مربع فرش در کارگاه های این ستاد بافته شده و 48 میلیارد و 745 میلیون و 724 هزار ریال از ستاد مرکز به این امر اختصاص یافته و هزینه شده است.

وی در خصوص بیمه قالی بافان گفت: علی رغم تلاش های ما برای حل مشکل بیمه قالی بافان متاسفانه تا امروز مسئولان دولتی به تعهدات خود در این زمینه عمل نکردند. البته رئیس مرکز ملی فرش ایران در بازدید اخیر خود از کارگاه فرش کرمان، قول داد بحث بیمه قالی بافان در سال 98 به نتیجه برسد که اگر این مهم محقق شود، خدمت بسیار بزرگی در رونق صنعت فرش دستباف خواهد بود.

ساخت صحن حضرت زهرا(س) و افزایش 25 برابری حرم مطهر امیرالمومنین(ع)

تازه ترین جزییات از معماری و هنر به کار رفته در صحن حضرت زهرا(س)+تصاویر

ابراز تمایل شیعیان امریکا برای بازسازی عتبات عالیات/بهره برداری کامل از صحن حضرت زهرا (س) تا پایان تیر 97

ویژگی های منحصر به فرد صحن حضرت زهرا(س) چیست+تصاویر

جزییاتی از نحوه خدمت رسانی به زائران اربعین در صحن حضرت زهرا(س)

آخرین جزئیات از روند پیشرفت صحن حضرت زهرا(س) و زمان پایان پروژه + تصویر

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: