مفتح: به کلیات بودجه رای دهیم، برای اصلاح فرصت وجود دارد

کدخبر: 2310985

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان گفت: به کلیات بودجه رأی دهید. برای اصلاح موارد فرصت وجود دارد و می‌توانیم نظر تمام نمایندگان در خصوص موارد این لایحه را مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی مفتح در جلسه علنی نوبت عصر مجلس شورای اسلامی در خصوص مباحثی که از سوی مخالفین و موافقین کلیات بودجه سال ۹۸ مطرح شد گفت: با تمامی مشکلاتی که وجود دارد رشد اقتصادی کشور در این لایحه قابل توجه است آن چه در لایحه دولت مورد نظر بود ۶۴ هزار میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی سرمایه است که می‌تواند خود چرخ‌های عمرانی کشور با بچرخاند. همچنین با توجه به مشکلات شرکت‌های دولتی بر اساس بودجه ۱۷۵ هزار میلیارد در سال آینده برای سرمایه‌گذاری‌ها در نظر گرفته شده که این خود می‌تواند اشتغال ایجاد کند.

وی افزود: خود سال‌ها به عنوان موافق و مخالف صبحت کردم. اما باید توجه کنیم موافق با تمام مواد این لایحه موافق نیست و همچنین مخالف هم با تمامی مواد این لایحه مخالف نیست. ما فرصت شور دوم در آئین نامه داریم که در آن زمان پیشنهاد تمام نمایندگان قابل طرح خواهد بود. برای اصلاح نیز فرصت وجود دارد. قانون بودجه یک قانون یک ساله است و ظرفیت یک ساله دارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق اظهار کرد: ضوابط بودجه این گونه است که باید از حکم دائمی پرهیز کنیم. اگر بخواهیم برای قانون بودجه قانون دائمی را تغییر دهیم امر صحیحی نیست. اصلاحات باید صورت بگیرد ولی اصلاح در ۵ دقیقه مخالفت و موافقت انجام نمی‌شود و زمان خودش را دارد. زمان بررسی اکنون نیست. اگر ما به کلیات گزارش تلفیق رأی ندهیم این لایحه به دولت باز می‌گردد و پس از بازگشت از دولت مجلس باید بررسی‌ها را از صفر آغاز کنند. فکر می‌کنید که تغییراتی در آن به وجود می‌آید؟ در آن صورت ما امسال را از دست می‌دهیم و باید چند دوازدهم را مورد نظر قرار دهیم.

مفتح در پایان بیان کرد: برای تک تک مواد امکان ارائه پیشنهاد وجود دارد. با توجه به شرایط ویژه باید به کلیات رأی دهیم و در بررسی یا شور دوم در صحن علنی موارد دیگر را مطرح کنیم.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: