سکان مدیریت فدراسیون این روزها در دست چند باشگاه است

ناری: چشم هندبال را کور کردند/ فقط ادعای اخلاق داریم!

کدخبر: 2311040

کارشناس هندبال گفت: متاسفانه اتفاقاتی در هندبال رخ داده که اعتمادها به این رشته از بین رفته است.

نقی ناری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد حاشیه‌هایی که در لیگ برتر هندبال رخ داده است، اظهار داشت: باید بپذیریم که هندبال تعطیل شده است. متاسفانه برخی برنامه‌ها در فدراسیون فقط برای رفع مسئولیت برگزار می‌شود. سکان مدیریت فدراسیون این روزها در دست چند باشگاه است. آنها خودشان تصمیم می‌گیرند که فلان بازی برگزار شود و فلان بازی به دلایل نامعلوم انجام نشود. فدراسیون هم مجبور است به این خواسته‌ها تن بدهد، چون می‌داند اگر اینگونه نباشد هندبال همین به اصطلاح لیگ را هم نخواهد داشت. در نهایت هم طبیعی است که شاهد چنین اتفاقاتی در لیگ باشیم، چون هیچ مدیر قدرتمند و قاطعی در فدراسیون نداریم.

* هندبال خیلی زیبا بود، چشمش را هم کور کردند

وی با بیان اینکه به قول معروف هندبال خیلی زیبا بود، چشمش را هم کور کردند، ادامه داد: ما کارشناسان و اهالی هندبال از وزارت ورزش گلایه داریم، چراکه معتقدیم باید نیروهایی در راس کار قرار بگیرند که ضعیف نباشند. فردی که به عنوان سرپرست انتخاب می‌شود باید شکل و قوامی به کارها بدهد، اما متاسفانه چون فکر می‌کنند موقت هستند اهمیتی به این رشته مظلوم نمی‌دهند. هندبال دچار روزمرگی شده و هیچکس هم حواسش به این رشته و ورزشکارانش نیست.

* مقصر اول و آخر وزارت ورزش است

کارشناس هندبال ایران خاطرنشان کرد: من مقصر اول و آخر را وزارت ورزش می‌دانم که در یک دهه گذشته چندین مدیر را در فدراسیون تغییر داد. طولانی ترین مدیریت در سال‌های اخیر مربوط می‌شود به مهدوی که حدود یک سال و نیم توانست ریاست کند. متاسفانه هندبال در سال‌ها اخیر ویترینی از شکست‌ها و ناکامی‌ها و بی‌برنامگی‌ها را داشت. به نظر من روسای فدراسیون‌ها باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا وقتی از سمت خود کنار رفتند نفر بعد بتواند همان برنامه‌ را پیش ببرد، اما در هندبال هیچگاه این اتفاق رخ نداد.

* دلیل به تعویق افتادن انتخابات را متوجه نمی‌شوم

ناری ادامه داد: تمام برنامه‌های فدراسیون معطوف به برگزاری چند مسابقه لیگ و برگزاری چند کلاس مربیگری شده که خروجی‌اش هم این است که حالا هندبال بی‌اندازه مربی مدعی دارد! من دلیل به تعویق افتادن انتخابات را متوجه نمی‌شوم. ضمن اینکه درنظر بگیرید که رئیس جدید هم خودش حداقل به یک سال زمان نیاز دارد تا بتواند پایه‌سازی کرده و هندبال را بشناسد.اگر سرپرست قوی در فدراسیون بود همه چیز زودتر انجام می‌شد و تا آخر سال هندبالی‌ها رئیس جدید را می‌شناختند. آقای سرپرست می‌گوید که دوست دارد انتخابات همین فردا برگزار شود؛ بله، من هم می‌گویم دوست دارم ایران قهرمان جهان شود. فرق بین حرف و عمل زمین تا آسمان است.

* فقط ادعای اخلاق داریم

وی با بیان اینکه شرایط هندبال غم‌انگیز شده است، اظهار داشت: کمیته‌ها و سرپرست کنونی فدراسیون ضعیف هستند که شاهد درگیری در لیگ هستیم. مگر می‌شود تیم‌ها تشخیص دهند که در یک مسابقه حاضر باشند و در مسابقه دیگری حضور پیدا نکنند؟ فدراسیون باید با خاطیان برخورد قاطع داشته باشد و حتی تیم‌ها را از جریان مسابقات حذف کند، اما فدراسیون فقط مماشات می‌کند و حالا هم باید تاوانش را پس دهد! به عقیده من رسانه‌ای شدن اتفاقات هندبال ضربه بزرگی به این رشته می‌زند، چون اعتمادها به هندبال از بین می‌رود؛ هرچند که به نظر من همین حالا هم این اتفاق افتاده است. ما فقط ادعای اخلاق داریم، اما وقتی پای عمل به میان می‌آید همه چیز برعکس می‌شود.

* بعد از ناکامی‌ها، آقایان فقط تقصیرها را به گردن هم انداختند

کارشناس هندبال ایران تصریح کرد: تیم ملی در سال گذشته نتایج بسیار ضعیفی کسب کرد، اما در نهایت چه شد؟ آقایان فقط شکست و ناکامی را به گردن دیگری انداختند و همه چیز تمام شد. همیشه همین بوده و کسی به صورت چالشی این موضوعات را پیگیری نکرد. در انتخابات پیش رو هم شنیده‌ام فردی تایید شده که دو سال دیگر باید بازنشسته شود. حالا فکر کنید همین فرد رای آورده و رئیس هم بشود. بعد از دو سال باید برکنار شود و بازهم هندبال آواره خواهد شد. از مسئولان تقاضا می‌کنم فکری به حال هندبال بکنند، چراکه می‌توانیم حرف‌های زیادی برای گفتن در این رشته داشته باشیم.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: