بررسی جزئیات بودجه ۹۸

تابش در تذکری: پیشنهادات مهم و ملی در بودجه مطرح شود

کدخبر: 2311428

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به طرح پیشنهادات زیادی در جریان بررسی لایحه بودجه در مجلس گفت که با توجه به حساسیت افکار عمومی به عملکرد مجلس، باید پیشنهاداتی مطرح شود که مسائل مهم، کلان و ملی در آن مطرح است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا تابش در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس در اخطاری مستند به اصل ۱۶۷ قانون اساسی و تذکری مستند به آئین نامه داخلی مجلس گفت: در آئین نامه اختیارات رئیس و هیأت رئیسه محترم برای اداره مجلس مشخص شده است که تجلی آن در بند ۱۱ ماده ۲۱ و حفظ شأن و اقتدار مجلس و جایگاه حقوقی نمایندگان است.

وی افزود: بر اساس اصل ۱۶۷ قانون اساسی که مربوط به سوگند نمایندگان است، قسم یاد کردیم در انجام وکالت، رعایت امانت و تقوا را داشته باشیم و در گفته‌ها و اظهار نظرها، تأمین منافع و مصالح مردم را مد نظر قرار دهیم؛ دیروز ۷ ساعت و امروز ۱.۵ ساعت جلسه علنی برگزار کردیم، ۵ پیشنهاد مطرح شده که از مجموع آنها ۳ پیشنهاد تصویب شده است.

این نماینده مجلس گفت: افکار عمومی به عملکرد مجلس از جمله نطق های اضطراری و پیشنهادات شفاهی حساس است. استدعا دارم که راجع به پیشنهادات نمایندگان تمهیداتی بیندیشید. پیشنهاداتی که در کمیسیون تلفیق تأیید نشده، مطرح می شود در حالی که باید پیشنهاداتی مطرح شود که در صورت مطرح نشدن فرصتی فوت می شود یا منافع ملی به خطر می‌افتد.

تابش افزود: چه استدلالی دارید که دیروز تا امروز ۵۰ پیشنهاد مطرح شده و فقط ۳ تا تصویب شده است. افکار عمومی نسبت به عملکرد ما حساس است. لذا هم خود همکاران مراعات کنند و هم شما (رئیس مجلس) تمهیداتی بیندیشید که پیشنهادات مهم، کلان و ملی مطرح شوند.

لاریجانی در پاسخ به تابش گفت: مساله آقای تابش این است که سرعت ما در جلسات علنی بیشتر باشد، البته روش فعلی مطابق با آئین نامه است. اما اگر کسی بر پیشنهاد خود اصرار ندارد، آن را مطرح نکند که جلسات با سرعت بیشتری پیش برود.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: