نامه نانسی پلوسی به نمایندگان کنگره برای لغو حالت فوق‌العاده ترامپ

کدخبر: 2312191

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای از اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره خواست که قطعنامه متوقف کردن حالت فوق‌العاده ترامپ را امضا کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، « نانسی پلوسی » رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) در نامه ای از اعضای دموکرات و جمهوری خواه کنگره درخواست کرد که قطعنامه ای را برای متوقف کردن اعلام حالت فوق العاده دونالد ترامپ امضا کنند.

نانسی پلوسی در متن این نامه نوشت: تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای خروج از محدوده قانون به منظور دستیابی به آنچه که نتوانست از طریق روند قانونی کنگره بدست بیاورد، نقض قانون اساسی بوده و باید متوقف شود.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا این نامه را برای نمایندگان هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه ارسال کرد. قطعنامه متوقف کردن حالت فوق العاده ملی ترامپ که بوسیله «خواکین کاسترو» نماینده دموکرات ایالت تگزاس تهیه شده قرار است روز جمعه در کنگره ارائه شود.

پلوسی ضمن ابراز امیدواری درباره تصویب این قطعنامه نوشت: قطعنامه برجسته کاسترو در مدت ۱۵ روز روند خود را طی می کند و بررسی های بیشتر آن در مجلس هم سه روز طول می کشد.

قطعنامه کاسترو در حال حاضر مورد حمایت ۹۰ نفر قرار گرفته است و احتمال می رود با موافقت اکثریت دموکرات ها در مجلس مواجه شود.

نانسی پلوسی پیش از این هم به اعلام حالت فوق العاده از سوی ترامپ واکنش نشان داده و گفته بود: این اقدام ترامپ غیرقانونی است و به زودی او را در دادگاه خواهیم دید.

دونالد ترامپ روز جمعه به منظور تأمین بودجه مورد نیاز برای ساخت دیوار مرزی مکزیک حالت فوق العاده ملی اعلام کرد. رئیس جمهور آمریکا خواستار تخصیص بودجه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری است. کنگره با پرداخت تنها ۱ میلیارد و حدود ۳۰۰ میلیون دلار از این بودجه موافقت کرد. به همین دلیل ترامپ حالت فوق العاده ملی اعلام کرد تا از این طریق بودجه دیوار را تأمین کند. این تصمیم ترامپ با مخالفت شدید نمایندگان دموکرات و حتی جمهوری خواه مواجه شد و بسیاری این اقدام او را خطرناک، بی فایده و سوء استفاده وی از قدرت توصیف کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: