فارس من|ابوترابی در گفت‌وگو با فارس:

زنگنه تفکر ایجاد پالایشگاه و فرآوری نفت با توان داخلی را قبول ندارد/ حاضریم با وی مناظره کنیم

کدخبر: 2312219

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس با بیان اینکه زنگنه در جلسات خصوصی و نیمه خصوصی بارها اعلام کرده که تفکر ایجاد پالایشگاه در داخل کشور و فرآوری نفت را قبول ندارد، گفت: حاضریم در مناظره‌ای با وی تمام اسناد و دستورات زنگنه درباره تضعیف توان داخلی را اعلام کنیم.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره نامه اخیر ۷۲ نماینده مجلس در خصوص سوءمدیریت و سوء تدبیر بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در شرایط تحریمی کشور گفت: ‌‌‌‌‌در این نامه نمایندگان کارشکنی‌ها جهت عدم توافقات با افرادی که سمت و سوی غرب دارند، را متذکر شدیم.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: مصادیق این موضوع در این نامه به صورت صریح اعلام شده است؛ چرا که آقای زنگنه به محض حضور در راس وزارت نفت، رابطه نفتی ایران با چین، هند و پاکستان را متوقف کرد، ضمن اینکه نوع قراردادها و میدان‌های نفتی مشترک با کشورهای خارجی در این دوران تضعیف شد که جزئیات و تاریخ اقدامات و دستورات زنگنه وزیر نفت به صورت شفاف در این نامه مندرج است.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس خاطرنشان کرد: زنگنه در جلسات خصوصی و نیمه خصوصی بارها اعلام کرده است که تفکر ایجاد پالایشگاه در داخل کشور و فرآوری نفت را قبول ندارد و جالب‌تر آنکه وی این موضوع را به صراحت اعلام می‌کند.

ابوترابی با اشاره به سابقه ۱۴ ساله زنگنه در وزارت نفت اظهار داشت: وی اعتقادی به احداث پالایشگاه و استحصال فرآورده از نفت ندارد و در برخی جاها به این موضوع و ممانعت از این کار افتخار می‌کند.

وی با بیان اینکه برای رسیدگی به این موضوع لزومی به شکایت وزارت نفت از نمایندگان امضاکننده این نامه علیه زنگنه وجود ندارد، گفت:‌ نمایندگان امضاکنندگان این نامه حاضرند در مناظره‌ای نامه، اسناد و مدارک را شفاف و علنی در هر جایی که آقای زنگنه تشخیص داد (در رسانه ملی یا در هر خبرگزاری) اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان « فعالیت های انجام شده جهت جلوگیری از فروش نفت خام » خواستار پیگیری این موضوع شدند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: