فراخوان حضور فعالان فرهنگی و رسانه‌ای در راهپیمایی مارش میرا

کدخبر: 2318921

تشکل مردم نهاد طبیب مسیر برای حضور فعالان فرهنگی, رسانه ای و درمانی در راهپیمایی مارش میرا بوسنی و هرزگوین فراخوان داد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا , تشکل مردم نهاد طبیب مسیر با همکاری کالج فارسی - بوسنیایی برای سومین سال متوالی در صدد برنامه ریزی برای حضور پررنگ فعالین حوزه های فرهنگی، رسانه ای و درمانی در مراسم راهپیمایی صلح «مارش میرا» است.

مراسم راهپیمایی صلح «مارش میرا» هر ساله در بازه زمانی 17 الی 20 تیرماه و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نسل کشی سربرنیتسا در بوسنی و هرزگوین با حضور گروههای مردمی و فعالین صلح از سراسر جهان برگزار می شود.

تشکل مردم نهاد طبیب مسیر با همکاری کالج فارسی - بوسنیایی طی دو ساله گذشته با ساماندهی گروههای پزشکی و فرهنگی پرچم جمهوری اسلامی ایران را در این همایش بین المللی برافراشته نگاه داشته است.

بر اساس فراخوانی که این تشکل برای سال جاری در شبکه های اجتماعی منتشر کرده است، سفر سال جاری در تاریخ 14 لغایت 24 تیرماه سال 1398 برگزار خواهد شد.

فرمانده لبنانی بوسنی چه کسی بود؟

در یازدهم ژولای 1995 میلادی صربهای بوسنی با حمله به شهر سربرنیتسا در شرق این کشور که از سوی سازمان ملل متحد به عنوان منطقه امن اعلام شده بود، بیش از هشت هزار نفر از مسلمانان بوسنی و هرزگوین را قتل عام کردند. از نسل کشی سربرنیتسا به عنوان بزرگترین قتل عام بعد از جنگ جهانی دوم یاد می شود.

هزاران شرکت کننده در این مراسم پس از سه روز راهپیمایی در مراسم تدفین شهدای تازه تفحص شده در قبرستان پوتوچاری در نزدیکی شهر سربرنیتسا حاضر شده و به مقام شهدای این نسل کشی ادای احترام می کنند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: