لغو بزرگترین نمایشگاه سلاح نیوزیلند به دنبال حمله تروریستی اخیر

کدخبر: 2318970

اقدام تروریستی در نیوزیلند باعث شد تا برگزار کنندگان بزرگترین نمایشگاه سلاح در این کشور، تصمیم به لغو برگزاری آن بگیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی حادثه تروریستی اخیر در شهر «کرایست‌چرچ» نیوزیلند که دستکم ۵۰ کشته بر جای گذاشت، یک نمایشگاه سلاح که قرار بود در شهر «اوکلند» نیوزیلند برگزار شود، لغو شد.

بنابر گزارش روزنامه «تایم»، اوکلند شلوغ‌ترین شهر نیوزیلند است و این نمایشگاه تسلیحاتی، بزرگترین نمایشگاه در کشور بود که قرار بود شنبه آینده برگزار شود با این حال ترتیب‌دهندگان نمایشگاه از لغو برنامه خبر داده‌اند. ادای احترام به قربانیان تیراندازی اخیر و نیز نگرانی در زمینه تامین امنیت، از دیگر مواردی هستند که در توضیح دلیل لغو این برنامه اعلام شده‌اند.

این نمایشگاه که از سال ۲۰۱۴ برگزار می‌شود، هر سال هزاران نفر بازدید‌کننده دارد و فرصتی برای نشان‌دادن تاریخ نظامی این کشور است.

ترتیب‌دهندگان نمایشگاه در شبکه اجتماعی فیس‌بوک نوشتند: «ما از مزاحمت پیش‌آمده برای همه کسانی که در این نمایشگاه نقش داشتند، اعم از صاحبان خودروهای نظامی، غرفه‌داران و نیروهای دفاعی و سازمان‌های حامی عذر می‌خواهیم.»

حمله اخیر به مساجد شهر کرایست‌چرچ با جمعیتی حدود ۴۰۰ هزار نفر، مرگبارترین تیراندازی در تاریخ نیوزلند به شمار می‌رود. این عملیات تروریستی با محکومیت گسترده جهانی مواجه شد، اما سیاستمداران غربی عمدتا به صدور بیانیه‌هایی در محکومیت کشتار بسنده کرده‌اند. در پی این حادثه، نخست‌وزیر نیوزیلند از تصمیم دولت برای سختگیرانه‌تر کردن قوانین فروش و حمل سلاح در این کشور خبر داد.

انتهای‌پیام/ق

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: