کنعانی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

«رونق تولید» راهکاری اساسی برای مبارزه با جنگ اقتصادی است که در آن هستیم

کدخبر: 2320143

یک فعال اصولگرا توجه به شعار امسال مبنی بر «رونق تولید» را راهکاری اساسی برای مبارزه با جنگ اقتصادی است که در آن هستیم، دانست

حسین کنعانی مقدم فعال اصولگرا و دبیر کل حزب سبز ایران در گفت وگو با خبرنگار احزاب و تشکل هایگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ توسط مقام معظم رهبری مبنی بر «رونق تولید» گفت: شعار های اقتصادی که مقام معظم رهبری طی این ده سال انخاب فرمودند همگی قطعاتی از یک پازل بودند که هرسال یک بخش از آن وارد صحنه عمل، فرهنگسازی و برنامه ریزی کشور شد.

وی ادامه داد: باتوجه به وضعیت فعلی کشور و همچنین شعارسال گذشته مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» قاعدتا امسال باید به سمت رونق اقتصاد که پایه اصلی تولید است پیش رفته و توسعه در بخش تولیدی را که هم توان ایجاد اشتغال داشته و هم کاهش دهنده تورم است را در دستور کار قرار دهیم، چرا که با توجه به تحریم ها و تهدید های امروز به طور قطع توجه به این موضوعات می تواند راه حلی در جهت حل مشکلات کشور باشد.

کنعانی مقدم با اشاره به اهمیت اقتصاد در پیشرفت کشور ها تشریح کرد: خواه ناخواه کشوری که بتواند نیازمندی های خود را تولید کند نوعی بازدارندگی در برابر جنگ اقتصادی که ما نیز در آن هستیم ایجاد خواهد کرد. موضوعی که رهبری همواره به آن اشاره داشته و فرموده اند که ما باید در این جنگ اقتصادی همه جانبه با تولید بیشتر و کیفیت بهتر تامین نیاز های بازار داخلی و صادراتی را در دستور کار قرار داده تا بتوانیم دژی مستحکم و مقاوم دربرابر توطئه دشمنان ایجاد کنیم.

وی همچنین عدم توجه به تولید داخلی را مشکل عمده اقتصاد کشور دانست و تشریح کرد: یکی از مشکلات اصلی امروز کشور به زنجیره تولید و حلقه های تولیدی کشور باز می گردد که متاسفانه در کشور ما که بسیاری از این حلقه ها مفقود شده اند برای مثال ما درحالی مواد اولیه کشور را به صورت خام صادر می کنیم که این مواد اولیه می تواند ارزش افزوده بسیاری برای کشور ایجاد کند.

کنعانی مقدم افزود: برای مثال بشکه نفتی را که ما بصورت خام و با نرخ پنجاه دلار به خارج از کشور آن را صادر می کنیم همین بشکه نفت در آلمان تبدیل به هزار و پانصد دلار ارزش افزوده در صنایع تکنولوزی شده و همان مواد را هم ما مجدد ما از کشورهای دیگر و با قیمت بالا خریداری می کنیم. بنابراین تکمیل زنجیره های تولید در پتروشیمی، خودرو سازی، معادن و صنعت یکی از مهمترین هدف گذاری هایی است که مقام معظم رهبری همواره دربیاناتشان به آن تاکید داشتند.

این فعال اصولگرا درپایان خاطرنشان کرد: قاعدتا این مسئولان هستند که باید موانع تولید را برطرف کنند برای مثال ما شاهد هستیم که اخذ مجوز برای تولید یک کالا در حد معمول نیاز به یکسال زمان دارد این درحالی است که درسایر کشورها برای افرادی که قادر به سرمایه گذاری هستند فرش قرمز انداخته تا آنان سرمایه خود را وارد بازار تولید کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: