سلیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

انحصار و مافیا عامل بروز مشکلات در توزیع موادغذایی/ حل مشکلات اقتصادی نیازمند اراده دولت است

کدخبر: 2320162

نماینده محلات گفت: وجود انحصار و مافیا موجب بروز مشکلاتی در عرصه توزیع موادغذایی مانند گوشت در کشور شده است.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در گفت وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، با اشاره به مشکلات مدیریتی حوزه توزیع گوشت در کشور، گفت: سالانه ۶۸۰ هزار تُن گوشت تولید داخل داشتیم و در کنار آن ۱۳ درصد هم واردات انجام می شد، اما چه اتفاقی افتاد که این طور صف های طویل برای توزیع گوشت در کشور به وجود آمد؟

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی تأکید کرد: تشکیل مافیا و وجود انحصار عامل اصلی بروز مشکلات در این مورد است و برخی افراد دارای مسئولیت با انحصارگران بده و بستان دارند.

وی با بیان اینکه سویا دانه مرغ با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد می شود، افزود: قیمت جهانی هر یک تُن سویا در سال گذشته ۳۷۰ دلار بود که امسال به ۳۱۰ دلار رسید، با توجه به قیمت ثابت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در کشور، چرا باید قیمت داخلی سویا از ۱۱۰۰ تومان به ۳ هزار و ۴۰۰ تا ۴ هزار تومان برسد؛ در حالیکه قیمت جهانی آن کمتر شده است.

سلیمی تأکید کرد: در توزیع و واردات گوشت، قیر، شکر و ... انحصار وجود دارد، دولت از این موارد آگاه است و باید امتیازات را میان بسیاری از افراد توزیع کرده و انحصار را بشکند اما به دلیل آن که این انحصارگران اسپانسر دولت در زمان انتخابات بوده اند، آن ها نمی توانند در مقابلشان مقاومت کنند.

نماینده محلات در مجلس تصریح کرد: هزینه احداث ستاد انتخاباتی در سرتاسر کشور، در هر شهر و شهرستان بسیار بالاست لذا باید در این مورد شفاف سازی شود، همان افرادی که به صورت مداوم اعلام می کنند که وجود FATF یعنی شفافیت در امور اقتصادی پس چرا در امورات خود این شفاف سازی را انجام نمی دهند؟

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی بیان کرد: بر اساس اعلام خانم الهه کولایی افراد برای حضور در لیست تهران در انتخابات ۲ میلیارد تومان هزینه کردند و باید پرسید این مبلغ را از کجا آورده اند؟ متأسفانه این مسائل در انتخابات، موجب انحصار در آینده شده و مردم هم به تبع آن برای تهیه نیاز های خود دچار مشکل می شوند.

وی با اشاره به برخی اظهارات درباره اینکه سال ۹۸ نسبت به سال گذشته از لحاظ اقتصادی سخت تر خواهد بود، گفت: این موضوع بسته به تصمیم و اراده دولت دارد یعنی با وجود مدیریت و اراده درست مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد.

سلیمی ادامه داد: قاضی زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت اعلام کرد که عده ای در دولت کارشکنی می کنند تا مشکلات بیشتری برای مردم پیش بیاید، بیان این موضوع از سوی شخصی که خود جزء دولت محسوب می شد جای تأمل دارد.

نماینده محلات در مجلس اظهار کرد: اگر ما این سخن را می گفتیم سریعاً دولت شکایت می کرد، زیرا دست به شکایت دولت بسیار بالاست و هر کسی که به قد و بالای آن ها نگاه می کند سریعاً مورد غضب قرار می گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: