تحلیلگر اسپانیایی:

آمریکا با حمله به ایران، در ویتنامی دیگر گرفتار می‌شود

کدخبر: 2325170

ملت ایران به خوبی دانسته که چگونه ایستادگی کند . ملتی با وجدان ملی که هرگز اجازه تجاوز به خاک خود را نخواهد داد. در صورتی که دولت امریکا مرتکب اشتباه شود و مستقیما به ایران حمله ور شود حتی اگر برای این کار توجیهی هم داشته باشد در ویتنامی دیگر گرفتار خواهد شد

نسیم آنلاین : فرانسیسکو مارتینز لوپز کارشناس امور سیاسی اهل اسپانیا با اشاره به اینکه اقدامات دولت امریکا علیه ایران به شکل جنگ اقتصادی و روانی علیه این کشور رفته رفته مسیر را به سوی یک بحران نظامی علیه ایران می گشاید، گفت: اخیراً خبری منتشر شد مبنی بر این که کشتی های نفتکش در بندر فجیره امارات مورد حمله قرار گرفتند و در آتش سوختند.

چند ساعت بعد این خبر نقض و گفته شد این مسئله مربوط به اقدامات خرابکارانه می شود. درست در منطقه ای که هواپیماهای رافائل ارتش فرانسه و ارتش امریکا در حال پرواز بودند. بر اساس عکس هایی که در این رابطه منتشر شده به روشنی مشخص است که این حادثه ناشی از خرابکاری چهار کشتی حامل مواد منفجره بوده است. چیزی شبیه به این در جنگ کوبا رخ داده بود . حقیقت این است که چند هفته قبل مشاوران نظامی و اطلاعاتی ترامپ جلسه ای ویژه ترتیب دادند تا جوانب ایجاد یک بحران نظامی علیه ایران را بررسی کنند. توافق هسته ای که تا کنون از سوی طرفین امضا کننده آن مورد حترام قرار گرفته بود، توسط امریکا نقض گردید و این کشور رسما از برجام خارج شد. از آن پس سایر کشورهای اتحادیه اروپا در کنار کشورهای اروپایی امضا کننده برجام یعنی آلمان، فرانسه و انگلیس در بروکسل خطاب به مایک پومپئو اظهار کردند که اروپا خواهان حفظ توافق هسته ای با ایران است . در روز هشتم می گذشته حسن روحانی اعلام کرد به دلیل بد عهدی اروپایی ها ایران به طور موقت از اجرای برخی بندهای توافق هسته ای دست خواهد کشید. امریکا در واقع به شکلی باعث برهم خوردن این توافق شده است که در نهایت منجر به افزایش اعمال تحریم های ناعادلانه علیه ایران و به راه افتادن جنگ روانی و رسانه ای علیه این کشور شده است .

این کارشناس سیاسی و مخاطب رادیو اسپانیایی معاونت برون مرزی صداوسیما در ادامه افزود: آنها نمی توانند دولت ایران را که تا کنون تنها کاری که انجام داده است عمل به توافق هسته ای بوده است از مسیر مذاکره دور کرده و به سوی بن بست هدایت کنند. «اوراسیا گروپ» که یک گروه مشاوره ریسک سیاسی و توسط «یان برمر» تاسیس شده است اعلام کرده که ایران به دنبال هیچ گونه بحرانی نیست . البته در صورت بروز جنگ، کشوری که از آن بهره برداری خواهد کرد مسلما ایران خواهد بود. مطالعه بر روی این مسئله نشان دهنده آن است که هر 14 سال در این منطقه جنگ درگرفته است و اگر بار دیگر جنگ رخ دهد این سومین جنگ خلیج فارس خواهد بود، در سال های 1990و 2003 پیش از این جنگ هایی در این منطقه رخ داده است و در صورت بروز بحرانی دیگر این سومین جنگ خلیج فارس خواهد بود .

ملت ایران به خوبی دانسته که چگونه ایستادگی کند

مارتینز لوپز با یادآوری اینکه ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون درمقابل همه مشکلات ایستادگی کرده است، گفت: ملت ایران ملتی فرهیخته بوده و یکی از بافرهنگ ترین ملت های منطقه به شمار می رود و تمدن ایران زمین یکی از قدیمی ترین تمدن های جهان است . این کشور از دهه 80 تا کنون تحریم های اقتصادی ظالمانه زیادی را متحمل شده است ، تحریم هایی در زمینه دارو ، مواد غذایی که همه اینها به معنای به مخاطره انداختن حیات ملت ایران بوده است. ملت ایران به خوبی دانسته که چگونه ایستادگی کند . ملتی با وجدان ملی که هرگز اجازه تجاوز به خاک خود را نخواهد داد. در صورتی که دولت امریکا مرتکب اشتباه شود و مستقیما به ایران حمله ور شود حتی اگر برای این کار توجیهی هم داشته باشد در ویتنامی دیگر گرفتار خواهد شد .امریکا در جهان به شکل یک جانبه رفتار می کند در حالی که این جهان دیگر چند قطبی است .

تنها آمریکا از بسته شدن تنگه هرمز متضرر نخواهد شد

وی در پایان گفت: اولین کشورهایی که از بسته شدن تنگه هرمز متضرر خواهند شد، کشورهایی نظیر چین ، روسیه، ژاپن و کره جنوبی خواهند بود . اینها کشورهایی هستند که از طریق این تنگه نفت مورد نیاز خود را وارد می کنند . باید دید سران آمریکا در رایزنی هایی که این روزها با روسای کشورهای مختلف دارند به چه نتیجه ای دست خواهند یافت و چگونه این مسئله و سایر بحران هایی که این روزها دولت امریکا با آن رو بروست نظیر بحران ونزوئلا ، اوکراین ، سوریه و کره شمالی و ...... را حل و فصل خواهند کرد .

ارسال نظر: