تصمیم دیوان عدالت درباره انتخابات شورایاری‌ها ملاک عمل است

کدخبر: 2330153

رییس سازمان بازرسی کل کشور از ارسال پرونده انتخابات شورایاری‌ها به دیوان عدالت اداری خبر داد و گفت: روز گذشته این پرونده را به دیوان عدالت اداری ارسال کردیم و هر تصمیمی در دیوان گرفته شود، ملاک عمل است.

ناصر سراج در رابطه با انتخابات شورایاری ها، اظهار کرد: انتخابات شورایاری‌ها چون در قانون نیامده، غیر قانونی است و نباید برگزار شود، اما چون برخی مسئولان استناد کردند که برگزاری این انتخابات مصوبه هیئت وزیران را دارد ما بررسی این موضوع را در قالب شکایتی به دیوان عدالت اداری ارسال کردیم.

محسن قائمی نسب مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری هم در رابطه با این موضوع و اعلام نظر دیوان عدالت اداری در این زمینه گفت: هنوز به مرحله رسیدگی نرسیده و فقط ثبت شکایت شده است.

وی افزود: باید فرآیند قانونی رسیدگی طی شود و نمی‌توان پاسخ دقیق داد.

یادآوری می‌شود رئیس سازمان بازرسی کل کشور ۲۴ تیر امسال هم در نامه‌ای به روسای سه قوه و وزیر کشور بر غیر قانونی بودن انتخابات شورایاری‌ها تاکید کرده و خواسته بود اجازه ندهند انتخابات شورایاری‌ها برگزار شود. قاضی ناصر سراج ۳۰ تیر هم در نمایشگاه الکامپ دوباره تاکید کرد هر هزینه‌ای که در این انتخابات و پس از آن صورت گیرد، هزینه کنندگان باید پاسخگو باشند.

قرار است انتخابات شورایاری‌ها جمعه ۴ مرداد برگزار شود و شهرداری تهران هم مکان‌هایی برای تبلیغات نامزدان اختصاص داده و تبلیغات هم انجام شده است.

خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر: