ایران مقصد گردشگران جمهوری آذربایجان

کدخبر: 2330161

تعداد گردشگران جمهوری آذربایجان که ایران را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده اند در نسبت با مدت زمان مشابه سال گذشته 71.4 درصد افزایش یافته است.

سفر گردشگران جمهوری آذربایجان به جمهوری اسلامی ایران در پنج ماه نخست امسال 2019 بیش از هفتاد درصد افزایش یافته است.

کمیته دولتی آمار جمهوری آذربایجان اعلام کرد در پنج ماه نخست سال جاری میلادی دو میلیون 540 هزار و 900 شهروند جمهوری آذربایجان به دیگر کشورها سفر کرده اند که بیشترین شمار این گردشگران به میزان 39.1 درصد، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده اند.

در این مدت، تعداد گردشگران جمهوری آذربایجان که ایران را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده اند در نسبت با مدت زمان مشابه سال گذشته 71.4 درصد افزایش یافته است. بعد از جمهوری اسلامی ایران که در پنج ماه نخست امسال میزبان بیشترین گردشگر جمهوری آذربایجان است، گرجستان با جذب 27.1 درصد گردشگران آذربایجانی در رتبه دوم و روسیه با جذب 18.1 درصد گردشگران آذربایجانی در رتبه سوم قرار گرفته است.

بعد از ایران، گرجستان و روسیه، 10.2 درصد گردشگران جمهوری آذربایجان، ترکیه را و 5.5 درصد هم دیگر کشورها را برای مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اند. در پنج ماه نخست امسال گردشگری خارجی شهروندان جمهوری آذربایجان در نسبت با مدت مشابه سالگذشته 25.8 درصد افزایش داشته است.

خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر: