خودروسازها پیش از واگذاری تجدید ارزیابی شوند

کدخبر: 2330318

دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو با تأکید بر لزوم تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌های خودروساز پیش از واگذاری، گفت: برخی شرکت‌های قطعه‌ساز که بیش‌ترین مصرف ارز را داشته‌اند، به نهضت داخلی‌سازی دهن‌کجی کرده و در آن شرکت نکرده‌اند.

مازیار بیگلو در یک نشست خبری اظهار داشت: برخی شرکت‌های قطعه ساز که بیشترین مصرف ارز را داشته اند به نمایشگاه داخلی سازی و نهضت داخلی سازی دهن کجی کرده و در آن حاضر نشده اند؛ در مقابل در جای دیگری اعلام می کنند که می خواهند خودکفا شوند، در حالی که اولین جا برای اعلام این قضیه، نمایشگاه داخلی سازی است.

وی ادامه داد: اگر نهضت داخلی سازی قبلا پیگیری شده بود، حالا پول مردم دست قطعه ساز بلوکه نبود که نتوانند خودروی خود را تحویل بگیرند.

وی تأکید کرد: قطعه سازی که بیشترین ارزبری را دارد باید بیشترین همکاری را بابت داخلی سازی داشته باشد، نه اینکه به نهضت داخلی سازی دهن کجی کند؛ در این مورد وزارت صنعت باید پیگیر باشد.

خودروسازها نباید قبل از تجدید ارزیابی واگذار شوند

بیگلو در ادامه با تاکید بر لزوم بررسی تجربه خصوصی سازی در کشور، گفت: سهام خودروسازان نباید به ثمن بخس واگذار شوند بلکه باید با قیمت روز عرضه شوند، نه اینکه شرکتی که قیمت واقعی اش ۵ تا ۶ برابر است، بدون تجدید ارزیابی واگذار شود.

وی در ادامه با اشاره به مطالبات ۲۰ هزار میلیارد تومانی قطعه سازان از خودروسازان، اظهار داشت: ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان از این مطالبات، سررسید شده یعنی معادل همان رقمی که قرار بود از طریق بانک مرکزی به صنعت خودرو تسهیلات پرداخت شود.

وی همچنین در واکنش به انتقادات مطرح شده در مورد عدم کاهش قیمت خودرو در پی ‌پایین آمدن نرخ ارز نیز گفت: ما مجاز به استفاده از ارز سنا نبودیم و مبنای محاسبه قیمت مواد اولیه قطعه سازان، ارز نیمایی است که قیمتش بالا رفته و به ۱۲ هزار تومان رسیده است.

خبرگزاری فارس

ارسال نظر: