نقش رسانه‌ها در کمک به اقتصاد ملی

کدخبر: 2330889

رئیس مجلس، بر اولویت قرار دادن موضوع کمک به اقتصاد ملی از سوی رسانه‌ها تاکید کرد

علی لاریجانی امروز به مناسبت روز خبرنگار و در جمع خبرنگاران پارلمانی با قدردانی از نقش اصحاب رسانه در پیشبرد اهداف کشور بر اولویت قرار دادن موضوع کمک به اقتصاد ملی از سوی رسانه‌ها تاکید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به جای مایوس کردن و گزارش‌های منفی که دشمن هم آن را می‌خواهد باید زبان ما، زبان راهنمایی باشد.

وی همچنین با اشاره به تحریم آقای ظریف وزیر امور خارجه کشورمان از سوی آمریکا گفت: این اقدام آمریکایی‌ها بخاطر نقش آقای ظریف در افشای مسیر غلط آمریکایی‌هاست.

لاریجانی افزود: اگر تحلیل ما این است باید نوع رفتارمان هم آرایشی برای این هدف گیری باشد.

آمریکا در صورت ضربه به ایران، دچار آسیب فراگیر می‌شود

رئیس مجلس گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند اگر به ایران ضربه بزنند پاسخ ما به گونه‌ای است که دچار آسیب فراگیر می‌شوند

لاریجانی افزود: شرایط کشور با توجه به رفتار آمریکایی‌ها در مسئله هسته ای، شرایط متفاوتی پیدا کرده یعنی ماجراجویی آمریکایی‌ها که استمرار دارد و هر روز یک مسئله جدید ایجاد می‌کنند هم بر روی اقتصاد و هم روابط بین الملل و منطقه‌ای تأثیر گذاشته است.

وی تأکید کرد: باید تحلیل روشنی داشت که هدف از این اقدامات چیست؟ تصور بعضی‌ها در سطح بین الملل و منطقه این است که آن‌ها به دنبال جنگ افروزی با ایران هستند که گاهی می‌گویند جنگ محدود و گاه می‌گویند به دنبال جنگ فراگیر هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:​ ممکن است برخی‌ها مانند اسرائیل رفتار هوسناکی از این جهت برای آمریکایی‌ها تدارک دیده باشند، اما بعید است آمریکایی‌ها آنقدر کم عقل باشند که وارد این وادی شوند. چه جنگ محدود و چه جنگ غیرمحدود. زیرا می‌دانند اگر ضربه بزنند پاسخ ایران به گونه‌ای است که دچار آسیب فراگیر می‌شوند.

وی افزود: آن‌ها پایگاه‌هایی نیز در منطقه دارند و اگر بخواهند جنگ فراگیر راه بیندازند می‌دانند که گرفتار می‌شوند، آن‌ها مختصر عقلی دارند و می‌دانند که باید وارد این وادی نشوند.

لاریجانی با بیان اینکه بسیار بعید است آمریکا وارد چنین صحنه‌ای شود، گفت:​ ممکن است نا امن سازی در برخی امور مختصر در جا‌هایی باشد، اما از جنس جنگ نخواهد بود، احتمال قوی اینگونه است و ما باید جنس کار حریف را بشناسیم.

وی در ادامه با اشاره به اهداف دشمن افزود: آن‌ها دو هدف را دنبال می‌کنند هدف اول فشار‌های اقتصادی بر ایران است تا در درون کشور مشکل ایجاد کنند و فشار بر مردم را زیاد و از نظر اقتصادی، نارضایتی ایجاد کنند و درکنار آن بتوانند بی اعتمادی در سطح ملی به وجود آورند و مردم را بی اعتماد کنند، زیرا این پایه مسائلی است که می‌خواهند دنبال کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:​ این سخنان البته در گفتار برخی مقامات مؤثر آمریکا ازجمله آقای برایان هوک آمده که او در یک اجلاس گفته است ساده‌ترین راه و کم هزینه‌ترین راه برای آمریکا افزایش مشکلات درونی و بی اعتمادی در کشور ایران است و باید مسئولین را متهم کنیم، او در این زمینه کد هم می‌آورد.

لاریجانی افزود: این در مرحله اول است و اگر موفق نشوند که البته تا به حال نیز موفق نشده اند، مرحله دوم این است که جلوی توسعه اقتصادی ایران را بگیرند تا ایران نتواند به عنوان یک کشور پرجمعیت و مؤثر قدرت اقتصادی قوی داشته باشد البته به نظر می‌رسد مسئله اصلی آن‌ها این است و البته توهماتی در آن وجود دارد و هیئت آمریکایی گرفتار گروه دون کیشوت فاسد شده است که موفق نشده اند.

وی افزود:​ آن‌ها گاهی مشکلاتی ایجاد کرده اند که در مرحله اول ضرباتی بزنند، اما توفیق نیافته اند، حتی در موضوع نفت که می‌گفتند می‌خواهیم صادرات نفت ایران را صفر کنیم نیز موفق نشده اند، با اینکه کاهش یافته است، اما آن‌ها موفق نشده اند.

طرح رسانه تا دو ماه آینده در دستور کار مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:​ به علت تأخیر دولت در ارسال لایحه‌ای در زمینه رسانه، طرحی در مجلس تهیه شده است و تا دو ماه آینده در دستور کار نشست علنی مجلس قرار می‌گیرد.

لاریجانی با تأکید بر لزوم توجه به جایگاه خبرنگاران افزود: جایگاه خبرنگاران باید حفظ شود و این قشر مورد حمایت قرار گیرند.

وی گفت: تلاش‌هایی انجام شد تا دولت لایحه‌ای در زمینه رسانه به مجلس ارائه کند و همچنین مطالبی نیز درباره اصلاح قانون مطبوعات مطرح شد، طرحی در مجلس نیز آماده شد، اما دولت گفت خودمان لایحه تنظیم می‌کنیم از این رو ما صبر کردیم.

لاریجانی افزود:​ تا جایی که من اطلاع دارم، موضوع تهیه و تدوین لایحه رسانه در دولت نیز مطرح شد، اما چنین لایحه‌ای از دولت به مجلس نرسید از این رو به نمایندگان کمیسیون فرهنگی گفتم در زمان باقی مانده این موضوع را به صورت طرح در مجلس مطرح کنیم.

رئیس مجلس، کمیسیون اصلی و فرعی تهیه و تدوین طرح رسانه را کمیسیون‌های اجتماعی و فرهنگی خواند و گفت:​ این طرح در حال نهایی شدن است و تا یکی دو ماه آینده به صحن مجلس می‌آید.

وی افزود: علت تأخیر ما در تهیه این طرح انتظار برای لایحه دولت بود که به دلیل همین تأخیر، طرح رسانه در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر: