همچنان به غربی‌ها خوشبین نیستیم

کدخبر: 2333161

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه همچنان به غربی‌ها خوشبین نیستیم، گفت: آمریکا از برجام فرار و شانه خالی کرد همینطور از اروپا هم یک عمل مثبت ندیدیم و همچنان با این مشکل روبرو هستیم، همه چیز وابسته به آنها است.

حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در رابطه با اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجامی کشورمان، اظهارداشت: ما همچنان به اروپا مشکوک هستیم، به این معنا که ما در برجام توافقاتی داشتیم، توافقات هم خوب بوده و هر دو طرف تعهداتی داشتند و ما به تعهداتمان عمل کردیم اما آنها به تعهدات خود عمل نکردند.

وی افزود: آمریکا از برجام فرار و شانه خالی کرد همینطور از اروپا هم یک عمل و رفتار مثبتی ندیدیم و همچنان با این مشکل روبرو هستیم، همه چیز وابسته به آنها است.

نوروزی گفت: اگر واقعاً به تعهدنامه معتقد و پایبند هستند باید به آن عمل کنند چرا که تعهدات هر طرف مشخص است و ما به تعهداتی که درباره نطنز و نیروگاه اراک و ... دادیم، عمل کردیم اما آنها تاکنون به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکردند و تاکنون گام مثبتی را برنداشته‌اند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما به غرب، آمریکا و اروپا خوشبین نیستیم مگر آنکه اقدام جدی در راستای تعهدات خود صورت دهند، اظهارداشت: ما همچنان به اروپایی‌ها و غربی‌ها بدبین هستیم مگر آنکه آنها حداقل به یکی از تعهدات خود عمل کنند تا ما هم بدانیم که اروپایی‌ها در عمل یک کاری کرده‌اند.

وی در همین رابطه اضافه کرد: ما براساس قانون شرع، اسلام و توصیه حضرت امیر المومنین (ع) هیچ‌وقت در عهدمان خیانت نخواهیم کرد، اما طرف‌های ما تاکنون بارها به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

نوروزی گفت: ما به برجام متعهدیم، همچنان اتهام می‌زنند و الا اگر در رابطه با موشک هم صحبت کنیم بعد از مدتی می‌گویند در رابطه با سپاه پاسداران صحبت کنیم، بعد می‌گویند در رابطه با جمهوری اسلامی صحبت کنیم، در مرحله بعد می‌گویند اسلام را بردارید و بعداً می‌گویند شما حرف از فلسطین نزنید، اینطور نمی‌شود ادامه داد.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: ما با اروپایی‌ها یک توافق کردیم که باید به همان توافق عمل کنند، اگر نمی‌خواهند به آن تعهدات عمل کنند ما هم گام‌های دیگر کاهش تعهدات برجام را برخواهیم داشت.

خبرگزاری فارس

ارسال نظر: