کسری تجاری آمریکا رکورد زد

کدخبر: 2335689

کسری تجاری آمریکا در ماه آگوست، در حالی که واردات کالاهای مصرفی به بالاترین سطح تاریخ رسید، رکورد زد؛ اما کسری تجاری با چین، که تمرکز اصلی سیاست «اول آمریکا»ی دولت ترامپ است، کاهش یافت.

در ماه آگوست، در حالی که واردات کالاهای مصرفی به بالاترین سطح تاریخ رسید، کسری تجاری آمریکا رکورد زد، اما کسری تجاری با چین، که تمرکز اصلی سیاست «اول آمریکا»ی دولت ترامپ است، کاهش یافت.

وزارت تجارت آمریکا اعلام کرد که کسری تجاری آمریکا در این ماه ۱.۶ درصد رشد کرده و ۵۴ میلیارد دلار شده است. میزان کسری تجاری ماه جولای هم تایید شد و بدون اصلاح همان ۵۴ میلیارد دلار اعلام شده قبلی باقی ماند. اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کرده بودند، پیش‌بینی کرده بودند که کسری تجاری ماه آگوست به ۵۴.۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

کسری تجاری آمریکا با چین، که از لحاظ سیاسی بسیار با اهمیت شده است، با ۳.۱ درصد کاهش به ۳۱.۸ میلیارد دلار رسید. واردات از چین در این ماه ۰.۸ درصد افت کرد، در حالی که صادرات با خرید مجدد دانه سویا توسط چین، ۸ درصد جهش داشت.

کسری تجاری آمریکا با اتحادیه اروپا ۲۳.۷ درصد جهش کرد و به ۱۵.۳ میلیارد دلار رسید.

در ماه آگوست، با افزایش صادرات دانه سویا، صادرات آمریکا ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۳۸.۶ میلیارد دلار رسید. واردات کالا هم با ۰.۶ درصد افزایش به ۲۱۳ میلیارد دلار رسید.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: