استفاده از بازجویان خارجی علیه فلسطینیان بازداشتی در عربستان

کدخبر: 2337612

یکی از اعضای ارشد حماس اعلام کرد، فلسطینی‌های بازداشت شده در عربستان مورد انواع شکنجه قرار گرفته‌اند و بازجویان خارجی از آنها بازجویی کرده‌اند.

«سامی ابوزهری» از اعضای ارشد جنبش فلسطینی حماس اعلام کرد، فلسطینی‌هایی که از آغاز سال جاری (۲۰۱۹) در عربستان بازداشت شده‌اند مورد انواع شکنجه قرار گرفته‌اند و به شیوه‌ای سخت از آنها بازجویی شده است.

وی به خبرگزاری فلسطینی «شهاب» گفت، برخی از بازداشت‌شده‌ها به دست بازجویان خارجی بازجویی شده‌اند و این موضوع شایسته عربستان سعودی نیست.

ابوزهری ادامه داد، ۶۰ بازداشت‌شده فلسطینی در عربستان وجود دارد که برخی از آنها از اعضای جنبش حماس یا حامیان آن هستند و بعضی بیش از ۳۰ سال در این کشور زندگی کرده‌اند و در آبادانی آن سهیم بوده‌اند.

وی ضمن تأکید بر تمایل حماس برای روابط خوب با تمام طرف‌های عربی اعلام کرد: تا پایان این بحران خیالمان راحت نخواهد شد.

دیدبان حقوق بشر اروپا-مدیترانه نیز تأیید کرده، دستکم ۶۰ فلسطینی در عربستان بازداشت شده‌اند و تعداد بالاتر از این میزان است.

حماس پیشتر از بازداشت «محمد صالح الخضری» نماینده این جنبش در عربستان سعودی خبر داده بود و رسانه‌ها اخیرا اعلام کردند «ابوعبیده الاغا» از دیگر اعضای ارشد حماس نیز در ریاض بازداشت و به زندان «ذهبان» منتقل شده است.

همچنین حساب توئیتری «معتقلی الرأی» که به زندانیان سیاسی در عربستان سعودی می‌پردازد، نوشت که مأموران سعودی «محمد الخضری» از رهبران حماس را در بدو بازداشت شکنجه کرده‌اند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: