اعلام جزئیات آخرین دیدار سعد الحریری با معاون سیاسی سید حسن نصرالله

کدخبر: 2338138

منابعی آگاه جزئیات دیدار معاون سیاسی سید حسن نصرالله با نخست‌وزیر لبنان قبل از اعلام استعفای وی را منتشر کردند.

رویترز به نقل از چهار منبع عالی‌رتبه خارج از جریان المستقبل لبنان جزئیات آخرین دیدار سعد الحریری، نخست‌وزیر مستعفی این کشور با حسین خلیل، معاون سیاسی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله را اعلام کرد.

به گفته این منابع، این دیدار روز قبل از اعلام استعفای الحریری و ساعت ۸ شب در محل اقامت وی در مرکز بیروت، پایتخت لبنان صورت گرفت.

یکی از منابع اعلام کرد الحریری به خلیل گفته است که تصمیمش را برای استعفا دادن گرفته است و این کار را برای وقوع اتفاقی مثبت و پاسخ به بخشی از خواسته‌های معترضان انجام خواهد داد.

معاون سیاسی دبیرکل حزب الله در این دیدار سعی کرده تا الحریری را از تصمیمش منصرف کند و به وی گفته است: این اعتراضات به زودی پایان می‌یابد و آخرین نفس‌هایش را می‌کشد. ما در کنار تو هستیم قوی باش.

به گفته این منابع، سعد الحریری به انجام تصمیم خود اصرار داشته و از دریافت نکردن حمایت لازم برای اجرای اصلاحات در کابینه دولت شکایت می‌کند و معتقد است که اصلاح کابینه شاید بتواند در آرام کردن مردم و اجرای سریع اصلاحات کمک کند.

نخست وزیر لبنان در پایان گفته است: وقتی هیچ کمکی دریافت نمی‌کنم دیگر نمی‌توانم تحمل کنم.

وی معتقد است مشکل اصلی جبران باسیل، وزیر خارجه و داماد میشل عون، رئیس جمهور لبنان است که از ابتدای تشکیل کابینه‌اش تا کنون بار‌ها با هم اختلاف نظر داشته‌اند.

نخست‌وزیر لبنان روز سه‌شنبه پس از تقدیم استعفانامه خود به رئیس‌جمهور این کشور گفت: انشالله از این تنگنا خارج خواهیم شد و من از استعفای خود خرسندم.

«خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: