طالبان: دولتمردان آمریکا درباره جنگ افغانستان به مردم خود بارها دروغ گفته‌اند

کدخبر: 2341750

طالبان در بیانیه‌ای با اشاره به سخنان مقامات آمریکایی درباره پایان دادن به جنگ افغانستان تاکید کرد که در طول 18 سال گذشته مقامات این کشور همواره به مردم خود دروغ گفته و اطمینان کاذب درباره پیروزی در این جنگ طولانی را داده‌اند.

طالبان در بیانیه‌ای به اظهارات وزیر دفاع آمریکا درباره جنگ افغانستان واکنش نشان داد.

طالبان در این بیانیه به اظهارات مقامات آمریکایی درباره افغانستان اشاره کرد و گفت: «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا به تازگی گفته است که این کشور می‌خواهد به جنگ طولانی افغانستان از راه گفت‌وگو و تلاش‌های سیاسی پایان دهد. مقامات نظامی و سیاسی آمریکا از جمله ترامپ نیز گفته‌اند که آماده هستند طولانی ترین جنگ آمریکا را به پایان برسانند. باید دید که مقامات آمریکایی برای عملی کردن سخنان خود چقدر متعهد هستند.

این بیانیه در ادامه افزود: آمریکا به کدام دلیل به افغانستان حمله کرد؟ 18 سال بی‌هدف جنگید، افغان‌ها را با تلفات بیشمار جانی و مالی مواجه ساخت، ده‌ها هزار سرباز آمریکایی در این جنگ کشته و زخمی شدند و بنا بر اعتراف آمریکایی‌ها، 2 تریلیون دلار را در اینجا خرج کردند. اما نه تنها نتوانستند قیام جهادی بر ضد اشغال را ضعیف بسازند، بلکه مجاهدین روز به روز قوی‌تر شده و مناطق تحت کنترل رژیم مزدور تنگ‌تر می‌شود.

طالبان همچنین در بیانیه خود به گزارش روزنامه آمریکایی اشاره و خاطر نشان کرد: روزنامه مشهور آمریکایی واشنگتن پست گزارش داده است که مقامات آمریکایی به ویژه بوش، اوباما و ترامپ به ملت خود در مورد جنگ افغانستان بارها دروغ گفته‌اند. آن‌ها مصارف، تلفات و اوضاع واقعی جنگ را از مردم پنهان داشته و در مورد پیروزی در جنگ افغانستان اطمینان کاذب داده‌اند.

«واشنگتن‌پست» روز دوشنبه مجموعه‌ای از اسناد محرمانه را منتشر کرده که نشان می‌دهد دولت‌های آمریکا یکی پس از دیگری در مورد واقعیات جنگ در افغانستان به مردم خود دروغ گفته‌اند تا تصمیمات خود در مورد این مناقشه را توجیه کنند.

این بیانیه همچنین تایید کرد که مقامات آمریکایی باید آن تعهداتی را که به مردم خود در مورد پایان دادن جنگ افغانستان، بارها در رسانه‌ها و کنفرانس‌ها ابراز داشته‌اند، عملی کنند.

طالبان در پایان تصریح کرد: اگر آمریکا واقعا آماده پایان دادن جنگ کنونی باشد، باید تمام سربازان خود را از افغانستان خارج سازد و بگذارد تا افغان‌ها خود زمام امور کشورشان را به دست بگیرند و بنا بر منافع و ارزش‌های خود نظام اسلامی را بسازند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: