آیین‌نامه جدید کرسی‌های آزاداندیشی تا مهرماه نهایی می‌شود

کدخبر: 908242

معاون فرهنگی وزیر علوم با اعلام این خبر افزود: آیین‌نامه کرسی‌های آزاداندیشی پس از بازنگری به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود/ آین‌نامه فعلی مشوق آزاداندیشی نیست/ نمایندگان تشکل‌های دانشجویی امروز با وزیر علوم جلسه هم‌اندیشی دارند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، ضیاء هاشمی در نشست خبری با بیان اینکه آیین نامه فعلی کرسی های آزاداندیشی نمی تواند حامی و مشوق رونق کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها باشد، افزود: آیین نامه کرسی های آزاد اندیشی در کمیته ای در وزارت علوم با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و شورای اسلامی شدن دانشگاه ها در حال بازنگری است و امیداوریم این آیین نامه تا مهرماه سال جاری نهایی شده و به دانشگاه ها ابلاغ شود.

وی تصریح کرد: براساس آیین نامه فعلی کرسی های آزاد اندیشی تنها افرادی خاص و نمایندگان یک جریان فکری می توانستند وارد دانشگاه شوند و صحبت کنند که این موضوع سوء یافته بود و این روند به دلیل دارا بودن نگاه سیاسی یک آفت بشمار می رفت بنابراین رویه اصلاح شده و به دانشگاه ها ابلاغ شده است تا تمامی شخصیت هایی که از نظر هیات نظارت بر دانشگاه ها و هیات نظارت بر تشکل های دانشجویی مورد تاکید هستند طبق قانون بتوانند در دانشگاه ها حضور یابند.

معاون فرهنگی وزیر علوم اضافه کرد: آیین نامه جدید کرسی های آزاد اندیشی فرآیند نظارت، برنامه ریزی و تصویب فعالیت های مربوط به کرسی های آزاد اندیشی دانشگاه ها را مشخص می کند.

معاون فرهنگی وزارت از برگزاری جلسه نمایندگان تشکل های دانشجویی با وزیر علوم خبرداد و گفت: طبق روال هرساله در ماه مبارک رمضان تشکل های دانشجویی با وزیر علوم جلسه دارند و دیدگاه ها و نظرات خود را به وزیر علوم ارائه می کنند.

هاشمی بیان داشت: وزارت علوم حتی از نظرات انتقادی تشکل های دانشجویی نیز استقبال می کند.

وی با بیان اینکه عموم تشکل ها و اتحادیه های دانشجویی موجود منتقد وزارت علوم هستند، افزود: اکثریت دانشجویان و اساتید دانشگاه ها حامی وزارت علوم هستند.

معاون فرهنگی وزیر علوم خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه تشکل های دانشجویی موجود بخشی از دانشجویان دانشگاه ها را دربرمی گیرد اما ما از این تشکل ها حمایت می کنیم و امیدواریم تشکل های دانشجویی که نمایندگی سایر دانشجویان نیز باشند شروع به فعالیت کنند. هاشمی گفت: اینکه تنها بخشی از دانشجویان سخنگو داشته باشند یا بخشی حذف شوند و نتوانند صحبت کنند مورد تاکید ما نیست.

ارسال نظر: