مصرف مخدرهای سمی عوارض جبران ناپذیری را به همراه دارد

کدخبر: 919912

رئیس انجمن روانشناسی بالینی ایران با بیان اینکه مردم باید جدیت خطر مواد مخدر و چالش‌های پیش رو را حس کنند، گفت: ارتقای آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد و مهارت‌های زندگی ضرورت دارد

به گزارش «نسیم»، حمید یعقوبی ضمن هشدار به جوانان و نوجوانان نسبت به مصرف مواد مخدر به ویژه از نوع صنعتی اظهار داشت: افراد جامعه باید نسبت به عوارض مصرف مواد مخدر و محرک های صنعتی آگاه باشند، در اغلب موارد جوانان ناخودآگاه و با هدف کسب دستاوردهایی همچون لاغری و زیبایی درگیر اعتیاد به مواد مخدر می‌شوند .

رئیس انجمن روانشناسی بالینی ایران با بیان اینکه مصرف مواد مخدر در بین افراد جامعه را می توان از چند زاویه مورد توجه قرار داد، گفت: علل گرایش به مصرف مواد مختلف است. مواد مخدر به دو دسته طبیعی و صنعتی تقسیم می‌شوند که مواد محرک، صنعتی و مواد توهم زا ممکن است طبیعی یا صنعتی باشد .

یعقوبی گفت: ممکن است مصرف اینگونه مواد، لاغری را به همراه داشته باشد ولی هزینه‌های زیادی به همراه دارد، البته نباید در این زمینه ترس ایجاد کرد چرا که القای ترس روش موثری برای پیشگیری از اعتیاد نبوده و در کوتاه مدت موثر نیست .

وی با اشاره به اینکه مردم باید حق انتخاب داشته باشند و در عین حال از پیامدهای مخدر آگاه باشند، گفت: خود مردم باید در این زمینه تصمیم بگیرند. همچنین اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر استراتژی موثر و مناسبی است که ستاد مبارزه با مواد مخدر در پیش گرفته چون این موضوع یک معضل اجتماعی است و مربوط به مردم است .

ارسال نظر: