نجفی به کمیسیون آموزش برنامه داد

کدخبر: 931082

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: نجفی در جلسه امروز کمیسیون، برنامه‌های درازمدت وزارت علوم را ارائه کرد؛ این برنامه‌ها سازمانی است، نه در مقام وزارت و ماندگار بودن/ نقشه اجرایی سیاست‌های کلی علم و فناوری تا سه ماه آینده تدوین می‌شود

قاسم جعفری در گفتگو با «نسیم»، با اشاره به جلسه امروز کمیسوین آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در این جلسه، آقای نجفی سرپرست وزارت علوم حضور یافت و در رابطه با کارهای انجام شده برای بازگشایی دانشگاه‌ها و مسائل زیرساختی دانشگاه‌ها و وزارت علوم توضیح داد.

وی افزود: در این جلسه همچنین درباره سرعت در رسیدن به اهداف نقشه جامع علمی کشور و تحقق‌بخشی به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری نیز بحث شد که سرپرست وزارت علوم اعلام کرد، در این زمینه جلسه‌ای با معاونان وزارتخانه تشکیل داده و تا سه ماه آینده نقشه اجرایی تحقق این سیاست‌ها تدوین خواهد شد.

جعفری با اشاره به دغدغه نمایندگان نسبت به انتصابات وزارت علوم و دانشگاه‌ها و مرزبندی با فتنه‌گران گفت: در این زمینه سرپرست وزارت علوم اعلام کرد که در مدت سرپرستی جز در موارد اضطراری عزل و نصبی انجام نمی‌دهد که برای نفر بعدی مشکلی پیش نیاید.

وی به موضوع بورسیه های دولت قبل و حواشی مطرح شده درباره آنها نیز اشاره کرد و اظهار داشت: انتظار داشتیم تا الان و بازگشایی دانشگاه‌ها تکلیف بررسی بورسیه‌ها معلوم می‌شد که انجام نشده،‌اما کمیته‌ای در وزارت علوم در مقابل کمیته نظارتی کمیسیون آموزش و تحقیقات تشکیل شده که مشغول کاراست و دو یا سه نفر از نمایندگان نیز به عنوان اشخاص حقیقی و نه از طرف کمیسیون، در آن عضو هستند؛ قرار شد سریع‌تر نتیجه بررسی‌ها را به ما اعلام کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره جزئیات برنامه‌های ارائه شده توسط نجفی و خبر برخی رسانه‌ها درباره سه ساله بودن این برنامه‌ها تصریح کرد: برنامه‌هایی که ارائه شد، برنامه‌های درازمدت وزارت علوم بود که حتی خود آقای نجفی هم به شوخی اعلام کرد که این برنامه‌ها را به تعبیری برای دو ماه آینده و به تعبیری برای هفت سال آینده ارائه می‌دهد.

جعفری در عین حال خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که وی این برنامه‌ها را به صورت سازمانی و نه در مقام ماندگار بودن و وزیر شدن، ارائه کرده است.

ارسال نظر: