معاون استاندار خوزستان: بیش از ۲۱ درصد تلفات جاده‌ای استان در دشت‌آزادگان رخ می‌دهد

کدخبر: 933508

سیاحی افزود: شرکت نفت باید برنامه‌های خود را برای بازسازی این جاده‌ها ارائه دهد و به تعهدات خود عمل کند/ احداث تأسیسات نفتی و تردد راهیان نور، اهمیت این موضوع  را دو چندان کرده است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، احمد سیاحی، معاون عمرانی استاندار خوزستان در جلسه بررسی جاده‌های سوسنگرد، چذابه و هویزه اظهارکرد: جاده‌های دشت‌آزادگان در گذشته به عنوان راه‌های ارتباطی بین روستایی ساخته شده‌اند اما امروز به دلیل وجود شاخص‌های جدید این راه‌ها، از اهمیت بالایی برخوردارند، به گونه‌ای که از مهمترین راه‌های ارتباطی استان محسوب می‌شوند . احداث تأسیسات نفتی و تردد تعداد زیاد مسافر برای بازدید از یادمان شهدا و مناطق جنگی، اهمیت جاده‌های دشت‌آزادگان را دو چندان کرده است. همچنین وجود پتانسیل کشاورزی و تالاب هورالعظیم از قابلیت‌های خوبی است که بر اهمیت راه‌ها ارتباطی این منطقه افزوده است .

معاون عمرانی استاندار خوزستان بیان‌کرد: متاسفانه احداث تاسیسات نفتی و تردد ماشین‌های سنگین، جاده‌های دشت‌آزادگان را دچار فرسودگی و صدمات فراوانی کرده‌ است که در اثر این فرسودگی، تصادفات متعددی در این منطقه رخ می‌دهد . متاسفانه یک سری تعهدات در اجرای پروژه‌ها وجود دارد که مربوط به وزارت‌خانه‌های دیگری است و این امر برای ما قابل قبول نیست. هر وزارتخانه‌ای در جایگاه خود موظف به اجرای تعهدات خود است . با توجه به این‌که بخش زیادی از جاده‌های دشت‌آزادگان در اثر تردد خودروهای سنگین شرکت نفت فرسوده شده، این شرکت موظف است تا در زمان‌بندی مشخص به تعهدات خود عمل کند . کم‌کاری پیمانکاران در اجرای پروژه‌های جاده‌های دشت‌آزادگان موجب رخ دادن تصادفات فراوان و تلفات مالی و جانی در این جاده‌ها شده است .

معاون عمرانی استانداری خوزستان با بیان این‌که تردد شبانه در مسیرهای دشت‌آزادگان خطرناک است و بیش از 21 درصد تلفات جاده‌ای استان مربوط به جاده‌های دشت‌آزادگان است، گفت: اولویت اول ساماندهی جاده‌ها و نصب علایم راهنمایی و رانندگی است. همچنین خط کشی جاده‌ها یکی از موارد اساسی در این زمینه به شمار می‌رود .

ارسال نظر: