"فاز دو مجموعه ورزشی امام رضا(ع) مشهد تا پایان اسفند ۹۳ افتتاح می‌شود"

کدخبر: 942366

یوسفی، مدیر تربیت بدنی آستان قدس رضوی گفت: در حال حاضر فاز یک این مجموعه شامل سالن‌های چندمنظوره قابل بهره‌برداری است/ ۷۰ درصد بودجه آستان قدس رضوی به امور فرهنگی نظیر ورزش اختصاص می‌یابد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حسین یوسفی ظهر امروز در نشست خبری در محل این مؤسسه تصریح کرد: فاز دو مجموعه ورزشی امام رضا(ع) شامل تکمیل 30 هزار صندلی موردنیاز ورزشگاه و احداث جایگاه خبرنگاران و بخش ویژه است. علاوه بر این، احداث پارکینگ شش طبقه با 36 هزار متر مساحت را در دستور کار داریم. زمین چمن و پیست تارتان نیز با توجه به اجرای مجدد عملیات خاک‌ریزی، تا پایان نیمه نخست سال 94 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: پس از اتمام عملیات ساخت ورزشگاه امام رضا(ع)، با تمام باشگاه‌ها تعامل می‌کنیم و اگر باشگاهی درخواست همکاری دهد قطعا رسیدگی خواهیم کرد و اجازه می‌دهیم بازی‌ها در این ورزشگاه برگزار شود و برنامه‌های فرهنگی خود را نیز پیگیری می‌کنیم. ما برای حضور 30 هزار تماشاگر در ورزشگاه، از شورای تأمین استان مجوز گرفته‌ایم و لذا توانایی برگزاری بازی‌های بزرگ را در این ورزشگاه داریم.

مدیرعامل مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی با اشاره به مشکلات مالی سال‌های اخیر در تکمیل پروژه مجموعه ورزشی امام رضا(ع) مشهد، تصریح کرد: در این زمینه تحریم‌ها باعث به وجود آمدن برخی وقفه‌ها در انجام کار شد، البته اکنون وضعیت مساعد است و توانستیم مشکلات را حل کنیم و برنامه را طبق جدول زمان‌بندی پیش ببریم . آقای بهروان، از مسئولان فدراسیون فوتبال اخیر در حاشیه بازدید از ورزشگاه اذعان داشت که همواره نسبت به برخی امکانات ورزش کشور دچار حقارت می‌شده اما با دیدن امکانات ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد به آینده ورزش کشور خوش‌بین شده است.

یوسفی در خصوص وضعیت مالی تربیت بدنی آستان قدس گفت: 70 درصد بودجه نهاد آستان قدس رضوی صرف امور فرهنگی نظیر ورزش می‌شود و لذا از نظر بودجه هیچ مشکل و نگرانی نداریم. اماکن افتتاح‌شده توسط آستان قدس رضوی، در اختیار تمام آحاد جامعه قرار می‌گیرد و در این زمینه ما همواره براساس نرخ‌نامه قانونی خدمات را ارائه کرده‌ایم و برخی اماکن ورزشی نسبت به آستان قدس، خدمات خود را گران‌تر عرضه می‌کنند.

وی ادامه داد: در شهرک شهید رجایی در حال افتتاح یک استادیوم چندمنظوره هستیم که مردم این منطقه محروم بتوانند با پرداخت تنها 50 درصد هزینه‌ها از امکانات استفاده کنند. در مورد ورود آستان قدس به عرصه تیم‌داری، ما چنین قصدی نداریم و به دنبال استعدادیابی و پرورش و هدایت استعدادهای کشور هستیم. همچنین احداث سالن دو طبقه چندمنظوره با مساحت دو هزار مترمربع ویژه بانوان را در دستور کار داریم تا همچون مجموعه آبی آستان قدس بتوانند از این مجموعه نیز بدون محدودیت زمانی استفاده کنند.

مدیر تربیت بدنی آستان قدس اظهار داشت: از حیث آیتم‌های ورزشی و تنوع پذیرش اماکن ورزشی آستان قدس، این مجموعه در کشور بی‌نظیر است و اخیرا هیئت‌های ورزشی برخی کشورهای خارجی ضمن بازدید از اماکن ورزشی آستان قدس، از این شرایط استقبال کردند. به اعتقاد من اماکن ورزشی آستان قدس ظرفیت خوبی برای میزبانی تیم‌های خارجی است و می‌تواند در راستای توسعه توریسم ورزشی نقش بسزایی داشته باشد. در خاتمه باید از زحمات جمشید مهریار، مدیر سابق تربیت بدنی تشکر کنم چراکه وی زحمات زیادی در این مجموعه کشیده است.

ارسال نظر: