برنامه‌های فرهنگی برج میلاد با محوریت "خیمه‌ها و نجواها" تشریح شد

کدخبر: 943128

مدیرعامل برج میلاد افزود: دبیرخانه دائمی سوگواره عاشورایی در برج میلاد تشکیل می‌شود/ ۱۲۰ عنوان برنامه برای ایام محرم طرح‌ریزی شده است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، فرزاد هوشیار در نشست خبری خود با اشاره به اینکه از ابتدای سال دو میلیون نفر از برج میلاد بازدید کردند تصریح کرد: برج میلاد در حوزه مهمانپذیری مهمانان خارجی 140 درصد رشد داشته است و پیش‌بینی می‌کنیم که تعداد بازدیدکنندگان داخلی و خارجی تا پایان سال رشد صعودی داشته باشد .

وی با اشاره به اینکه عنوان برنامه‌های امسال برج میلاد در ایام محرم با محوریت خیمه‌ها و نجواها است که از اول محرم لغایت 30 صفر در بخش‌های مختلف از جمله موسیقی و نوای عاشورایی، نمایش، هنرهای تجسمی، آئین‌های عاشورایی ملل اسلامی، آئین‌های عاشورایی اقوام ایرانی، شعر، ادبیات و سینمای عاشورایی برگزار می‌شود گفت: رویکرد برنامه‌های برج در این ایام رویکرد نخبگانی است. در نخستین برنامه با عنوان سیاه‌پوشان از پرچم گنبد حضرت ابالفضل در گنبد آسمان برج میلاد رونمایی شد .

مدیرعامل برج میلاد با بیان اینکه 120 عنوان برنامه برای این ایام طرح‌ریزی شده است از اجرای پنج نمایش با عنوان نمایش خورشید کاروان، خواهرانه به وقت خیزران، معماری مطربان پریشان، شوق حضور و برفرس تندرو در این ایام خبر داد و اظهار کرد: برنامه خیمه‌ها و نجواها برنامه‌ای است که در آن 10 خیمه کوچک و بزرگ با نمادها و نشانه‌های حماسه قدسی کربلا برگزار می‌شود این خیمه‌ها در ابتدای ورودی مجموعه تا محوطه اطراف برج نصب خواهند شد و قرار در آن نمایشنامه خوانی، محفل انس همراه با نشست‌های تخصصی، آوا و نواهای عاشورای اقوام مختلف از 22 آبان تا اول آذرماه برگزار شود .

هوشیار همچنین درباره بخش موسیقی نیز گفت: در این بخش روایت موسیقیایی وداع با هنرمندی سیدحسام الدین سراج، کنسرت شب دهم با هنرمندی علیرضا قربانی، کنسرت عاشورایی کتبه عشق با هنرمندی امیرحسین مدرس و اجرای موسیقی ملل اسلامی اجرایی خواهد شد .

وی درباره سایر بخش‌ها نیز گفت: در حوزه سینما نقد هفت فیلم عاشورایی با محوریت عاشورا با حضور عوامل فیلم برگزار می‌شود. همچنین در حوزه رسانه جشنواره رسانه دیجیتال عاشورایی در قالب 70 غرفه از سراسر کشور و برگزاری نمایشگاه داخلی از اول تا 7 دی‌ماه برگزار خواهد شد .

وی با تأکید بر اینکه دبیرخانه دائمی سوگواره عاشورایی در هفت حوزه هنری تشکیل می‌شود گفت: سوگواره فرهنگی هنری عاشورایی برج میلاد در حوزه عکاسی، طراحی، گرافی و تصویرسازی و پوستر در این ایام اجرایی می‌شود .

وی همچنین گفت: دعوت از مداحان اهل بیت، برگزاری نمایشگاه تابلوهای عاشورایی، برپایی نشست شعر عاشورایی، برپایی گالری پرده‌های عاشورایی، برپایی نمایشگاه عکس عاشورایی و غیره را از دیگر برنامه‌های برج در این ایام اعلام کرد .

وی همچنین تأکید کرد که برج میلاد در روز تاسوعا و عاشورای حسینی تعطیل است و از آنجا که تلاش کرده است در برنامه‌های خود نگاه حاکمیتی نداشته باشد هزینه‌ای برای برنامه‌های مختلف برج در این ایام نداشته است و تنها هزینه آن در بخش خیمه‌ها و نجواها بوده است که استفاده از آن برای عموم آزاد است همچنین در سایر بخش‌ها نیز بلیط آن پیش فروش شده است.

ارسال نظر: