اکرمی: رهبر انقلاب با پیام اخیرشان به دنبال راهنمایی و ارشاد جوانان برای مطالعه دین اسلام هستند

کدخبر: 973378

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‎جمهوری در گفتگو با«نسیم» افزود: مقام معظم رهبری با صدور پیام‎شان می‎خواهند تا جوانان غربی با مطالعه متون اصیل اسلامی به اسلام اصیل دست یابند

سید رضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‎جمهوری در گفتگو با خبرنگار «نسیم» با بیان اینکه پیام مقام معظم رهبری به جوانان و دانشجویان خارج از کشور چند نکته را به همراه دارد، افزود: در ابتدا باید گفت که ما در شرایطی قرار گرفتیم که علاقمندی به اسلام محمدی(ص) در جامعه دارد آرام آرام رشد و جلب توجه پیدا می‎کند.

وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری دراین شرایط جهت می‎دهند که اگر می‎خواهید اسلام ناب محمدی را بشناسید باید به دنبال خود اسلام بروید و این یعنی باید خود قرآن، سنت پیغمبر اسلام و نهج البلاغه و متون اصلی اسلامی مورد مطالعه جوانان غربی قرار گیرد تا به صحت آنچه که پیامبر اسلام می‎گوید برسند.

اکرمی ضمن اشاره به حاداثه "شارلی ابدو" در فرانسه متذکر شد: در واقع با ایجاد چنین حوادثی به دنبال تشدید اسلام هراسی هستند و می خواهند القاء کنند که اسلام با کاریکاتور، قلم مخالف است و از آن سو القاء می‎کنند که اسلام فرمان کشت و کشتار و خشونت را صادر می‎کند از این رو مقام معظم رهبری طی نامه شان اعلام می‎‎کنند که این موارد ربطی به اسلام ندارد بلکه ضد آن است چرا که اسلام دینی است که دعوت و هدایت و حکمت دارد و الگو ارائه می‎کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری ضمن تاکید بر اینکه پیامبر اسلام رحمته للعالمین و دلسوز ترین انسانهاست تصریح می‎کنند شما بروید و اسلام ناب را مطالعه کنید تا بفهمید که این مطالبی که امروز به اسلام نسبت داده میشود ناروا و ناصحیح است.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‎جمهوری در ادامه با اشاره به عدم دسترسی مسلمانان خارج از کشور به مراجع تقلید دینی، گفت: افرادی که خارج از کشور هستند در بین‎شان اسلام شناس برجسته یافت نمی‎شود که به آنها بگوئیم سراغ مراجع بروید بر همین اساس چون این افراد در دسترس نیستند مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غربی تاکید کرده اند که با رجوع به مراکز اسلامی و مطالعه قرآن و متون اصیل اسلامی به اسلام محمدی صحیح برسید.

وی در ادامه در خصوص اثرگذاری پیام رهبر انقلاب نیز اظهار کرد: سخن در دنیای اسلام که عصر رسانه و ارتباطات است اثر دارد منتها بر روی آنهائی که علاقه‎مند به اسلام هستند اثر مثبت می‎گذارد تا به دنبال مطالعه بروند.

اکرمی ضمن اشاره بهه اینکه در دوران امام صادق شخصی از سوی امام مامور تبلیغ دین بود و ایشان به مامور خود توصیه کرده بود که برای تبلیغ دین به سراغ جوانان برود، بیان داشن: دلیل این توصیه امام این بوده که جوانان زودتر خیر و خوبی را می‎‎پذیرند چرا که جوان امادگی بیشتری برای پذیرش مبانی و اعتقادات دارد بنابراین اگر پیام مقام معظم رهبری بر جوان اثر بگذارد کارسازی بهتری هم خواهد داشت.

وی در ادامه گفت:مقام معظم رهبری با صدور پیام‎شان اصرار دارند که جوانان وقت بگذارند و مطالعه کنند و در واقع این پیام ایشان به نوعی راهنمایی و ارشاد برای مطالعه دین اسلام است.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‎جمهوری در خاتمه ضمن بیان این مطلب که امروز ایران اسلامی تقریبا نوک پیکان قرار گرفته است و در این مسیر مقام معظم رهبری نقش مدیریت و هدایت دارند، افزود: ایشان اهتمام دارند که در این شرایط اندیشه‎ها معطوف به اصل مطلب شود و توجه شود که دشمن تمام هدفش اسلام است و نگاهش معطوف به شیعه و سنی نیست.

ارسال نظر: