رحیم‌پور ازغدی: شیعه انگلیسی به دنبال کسب رضایت از لیبرال‌ها و غربی‌ها است

کدخبر: 986476

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شیعه انگلیسی مثل لیبرال‌ها سکولار هستند و معتقدند مذهب در عزاداری و قمه‌زنی است/ ترس استکبار از آن است که فقه و اجتهاد ما جنبه عملی پیدا کند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حسن رحیم‌پور ازغدی ظهر امروز در مسجد جامع و مجتمع فرهنگی امام باقر(ع) مشهد تصریح کرد: کار شیعه انگلیسی این است که اسلام را به گونه‌ای تعریف کند تا لیبرال‌ها و غربی‌‌ها از آن خوششان بیاید. در فقه سنتی تغییر حکم حرام است که در آن موضوع همان موضوع باشد ولی حکم شود بدعت‌گذاری انجام شده است.

گاهی اجتهادها بدعت گذاری و گاهی اجتناب نکردن بدعت گذاری است. احتیاط در اجتهاد واجب است. 90 در صد قرآن مباحث غیر از عبادات است. این موارد دنیا و سیاست باید به نماز و روزه وصل شود. فقه یعنی عرفان و به علاوه بر آسمان و زندگی جاری کردن است. شیعه انگلیسی مثل لیبرال‌ها سکولار هستند و معتقدند مذهب در عزاداری و قمه‌زنی است. شیعه علوی یعنی برنامه زندگی کامل اراده انسان از گهواره تا گور است اما شیعه انگلیسی یعنی تکرار حرف‌هاست. همه ترس استکبار از آن است که فقه و اجتهاد ما جنبه عملی پیدا کند. غرب و شرق می‌ترسند که اسلام از کتابخانه‌ها و حجره‌ها بیرون آید و در برابر استکبار بایستد و فضای شرارت آنها را محدود کند. ایران به عنوان ابرقدرت منطقه شناخته شده است.

ارسال نظر: