رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار: قیمت پرتقال به ۴۵۰۰ تومان رسید

کدخبر: 992489

حسین مهاجران در گفتگو با «نسیم» اظهار داشت: میوه‌های سردرختی و نوبرانه ظرف روزهای آینده به قیمت واقعی خود می‌رسند/ تا این ساعت میوه‌های سراسر کشور آسیبی ندیده است/ تابستان خوبی از نظر مقدار و قیمت میوه داریم

حسین مهاجران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «نسیم» بیان داشت: ما فکر می‌کردیم بعد از تعطیلات و با بازگشت مردم به شهرهایشان تغییراتی در قیمت میوه‌ها ایجاد شود و روبه افزایش برود، اما نه تنها این تغییرات ایجاد نشد بلکه بسیاری از میوه‌‍‌های زمستانه مانند پرتقال قیمتشان کاهش یافت.

وی ادامه داد: پرتقالی که به 6500 تا 7 هزار تومان هم رسید الان با قیمت 4500 تومان عرضه می‌شود، کیوی درشت نیز روز گذشته با قیمت 4 هزار تومان به فروش رسید.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار تأکید کرد: اگر به این صورت پیش برود به 10 روز نمی‌رسد که میوه‌های درختی نیز به قیمت واقعی خود می‌رسند. یعنی پیش بینی می‌کنیم که چاقاله که کیلویی 30 هزار تومان است به 15 تا 10 هزار تومان و گوجه درختی شیراز نیز به پایه 10 هزار تومان برسد.

وی با بیان این مطلب که دلیل این کاهش قیمت این است که مردم قدرت خریدشان بعد از تعطیلات کاهش یافته و پولی برای خرید در دست ندارند، به نسیم گفت: در صورتی این کاهش قیمت را شاهد نخواهیم بود که مردم بیش از حد برای خرید به بازار روبیاورند که این اتفاق نیز بعید به نظر می‌رسد.

مهاجران در پایان خاطرنشان کرد: تا این ساعت میوه سراسر کشور آسیبی ندیده است، تنها سرهای گوجه درختی شهریار آسیب دیده است اما به بدنه آن نرسیده است و اصل نیز بدنه است. یک مقدارهم چاقاله کردستان دچار آسیب شده است که این‌ها مشکل زیادی را ایجاد نمی‌کند بنابراین امسال چه از نظر مقدار و چه از نظر قیمت میوه، تابستان خوبی خواهیم داشت.

ارسال نظر: